커뮤니티

선발일정

[2학기납부완료대상] 2021-2학기 입사 자격 제한 안내

작성 :
무악행정지원 (2021-07-27)
읽음 :
7,285
공통

 

2021-2학기 신촌캠퍼스 생활관 입사 자격 제한 안내

(1학기 거주자 중 2학기 등록 완료자 대상)

 

 

2021-2학기 연장 신청 시 공지된 내용과 같이 2021-2학기에도 전면 온라인 수업으로 결정됨에 따라 

신촌캠퍼스 생활관[무악학사. 법현학사] 운영이 1학기와 동일하게 적용되어 다음과 같이 안내하오니

2학기 등록이 완료된 학생들의 이해와 협조를 부탁드립니다.

 

1. 입사 자격 및 제출 서류_

2021-1학기 입사 자격과 별도로 현 해당하는 자격의 서류 제출 (1학기 입사 시 확인받은 자격과 관계 없음)

 

대상

제출서류

제출방식

기타

학부실습생

음악대학,

간호대학, 치과대학

없음

없음

생활관에서 확인

대학원생

연구참여자

연구과제참여증명서

이메일

제출

연구처, 산학협력단 발행만 해당

행정조교

대학원생 조교 복무협약서

대학장 직인이 날인된 계약서

기타

국가근로장학생

 

2021학년도 2학기

국가근로장학금 신청서

(장학금 신청내역 불가)

한국장학재단 홈페이지에서 출력된

신청서로 우선 선발, 8월중순 부서배정

확인서 제출시 입사 확정됨.

미제출시 입사 취소

가계곤란자

학자금지원구간통지서

한국장학재단 홈페이지에서 출력

외국인. 재외국민

없음

없음

생활관에서 확인

인턴 참가자

인턴참여증명서

이메일

제출

생활관 홈페이지 서식란 양식 참조

행정부서

개별근로학생

부서배정확인서

생활관 홈페이지 서식란 양식 참조

 

 

2. 제출기한 : 2021.08.13.()16시까지

3. 제출방식 : 생활관 이메일 muakdorm@yonsei.ac.kr

                제목: [거주학사명] 2학기 연장 서류제출. / 본문: 호실.이름.학번, 자격을 입력 후 파일 첨부

4. 위 자격에 해당되지 않는 경우

  가. 입사 취소(환불) 신청 : 2021.08.28.()까지 취소시 전액 환불_홈페이지를 통해 신청서 접수

  나. 여름방학 거주중인 학생은 2021.08.20.() 12시까지 퇴사

5. 학기 시작 후 온.오프라인(블렌딩) 수업이 실시될 경우에는 입사 취소(환불 신청)한 학생들에게

우선권을 부여함.

 

 

 

 

2021.07.27

 

생 활 관

 

 

 

 

Notice for Controlled Eligibility 2021-2nd Semester Sinchon Campus Dormitory

(Residents of 2021-1st semester who complete payment of 2nd semester)

 

As announced when applying for extension of the 2021-2nd semester, due to the school policy has decided into online class in the 2021-2nd semester, the operation goes same as the 2021-1st semester. Those who have completed their 2nd semester payment of dormitory, please refer to as follows.

 

 

1. Eligibility and documents in need : Submit documents of the current qualification regardless of 2021-1st qualification.

 

Subject

Documents in need

Submission

Note

Under

graduate

College of Music

College of Nursing

College of Dentistry

None

 

Verify in Housing Office

Graduate

Research Participant

Certificate of Participation

of a research

E-mail

Certificate issued in Research center

Assistant

Assistant Service Agreement

Service agreement with Dean’s seal

Etc

국가근로장학생

 

2021학년도 2학기

국가근로장학금 신청서

(장학금 신청내역 불가)

한국장학재단 홈페이지에서 출력된

신청서로 우선 선발, 8월중순 부서배정

확인서 제출시 입사 확정됨.

미제출시 입사 취소

가계곤란자

학자금지원구간통지서

한국장학재단 홈페이지에서 출력

Foreigner /

Overseas Korean

none

none

Verify in Housing Office

Intern Participant

Certificate of Participation

E-mail

Dorm.yonsei.ac.kr -> Form

Part-time student in Yonsei University

Official document of hiring department

Dorm.yonsei.ac.kr -> Form

 

 

2. Due date : 2021.08.13.(Fri) 16:00 PM

3. Procedure : Via Email muakdorm@yonsei.ac.kr

Title: [Muak#?] Submission of 2nd extention documents of Muak dorm

Details: Room No. Name. Student ID. Qualification. Attach File

4. Those who are not qualified above condition

A. Apply Cancellation (Refund) : Full refund until applying 2021.08.28.(Sat)

apply at website (dorm.yonsei.ac.kr)

B. Those who currently staying in should move out before 2021.08.20.(Fri) Noon

5. In case of changing into BLENDING class after 2nd semester begins, priority will be given to students who cancelled this time

 

 

 

2021.07.27.

Housing Office 

  

TOP