커뮤니티

선발일정

2023학년도 1학기 신촌캠퍼스 생활관 입사 신청 안내 (2023-1st Semester Sinchon Campus Dormitory Application Guide)

작성 :
생활관(행정팀) (2023-01-04)
읽음 :
25,418
공통
첨부파일

첨부파일2023학년도 1학기 신촌캠퍼스 생활관 입사 신청 안내.pdf 내려받기

첨부파일2023-1st Semester Sinchon Campus Dormitory Application Guide.pdf 내려받기

× 닫기

 

2023학년도 1학기 신촌캠퍼스 생활관 입사 신청 안내

 

 

2023학년도부터 보호자 주소지 관련 서류를 온라인 신청과 동시에 업로드 하도록 변경되었으니 착오없으시길 바랍니다.

 

1. 지원 자격 및 선발 방법

. 지원 자격(다음 조건이 모두 충족되어야 함)

공통1-1) 2023-1학기 신촌캠퍼스 소속의 학부 및 대학원(일반 및 전문대학원) 재학생 또는 복학예정자 중 

           2022-2학기(휴학생의 경우 직전학기) 성적이 학부생은 1.7/4.3이상대학원생은 2.0/4.3이상

공통1-2) 2023-1학기 신촌캠퍼스 소속의 일반대학원 및 전문대학원 신입생

공통2) 부와 모가 모두 서울 이외의 지역 거주자, 해외거주자 또는 지원자가 외국인인 유학생

. 선발 방법 : 컴퓨터 추첨

. 유의 사항

1) 신촌캠퍼스 및 국제캠퍼스 기숙사간 이중지원은 불가함.

2) 미래캠퍼스 소속 캠퍼스간 복수전공, 이중전공자는 2월 신입생 모집 기간에 신청 가능함.

3) 신촌캠퍼스 기숙사 및 송도학사 거주 중 강제퇴사자는 선발에서 제외됨.

4) 학부에서 대학원으로 진학한 학생은 방학기간 거주중이어도 대학원 기숙사로 신청(선발 후 확인 시 취소됨)

5) 입사 후 휴학 시 퇴사 대상임.

 

2. 신촌캠퍼스 소속별 기숙사 안내 거주 대상이 아닌 학사 선택시 자동 탈락되므로 유의요망

 

기숙사

인실

거주대상

2023-1학기

기숙사비(114박기준)

샤워실 및 화장실

편의시설

무악1학사

2인실

학부()

843,600

층별 공동

체력단련실, 휴게실, 독서실, 컴퓨터실,

세탁실, 무인매점

무악2학사

2인실

학부()

900,600

층별 공동

식당, 무인매점, 휴게실, 독서실, 유인빨래방, 세탁실, 컴퓨터실, ATM

무악3학사

(의료원동)

2인실

간호대학, 치과대학

학부(.)

간호학, 치의학,

응용생명과학 대학원(.)

간호대학, 대학원

1,003,200

층별 공동

체력단련실, 셀프키친, 독서실, 휴게실,

무인매점, 세탁실, 컴퓨터실, 예배실, 기도실

치의예과, 치의학과

1,038,400(118)

무악4학사

(B)

1인실

일반대학원()

2,234,400 

사생실내

개별

체력단련실, 독서실, 셀프키친, 무인매점,

세탁실, 컴퓨터실, ATM

2인실

1,698,600

1인실

장애인실()

1,436,400

1인실

중증장애인실()

(보호자 동반실)

1,869,600

우정원

2인실

학부(.)

1,436,400 

사생실내

개별

체력단련실, 독서실, 셀프키친, 무인매점,

세탁실, 컴퓨터실, 커뮤니티룸

3인실

 923,400

1인실

(장애인실)

1,436,400

(장애인실)

법현학사

2인실

법학전문대학원, 일반대학원, 전문대학원(.)

 

1,436,400

 

사생실내

개별

체력단련실, 스터디룸, 편의점, 휴게실, 세탁실, 셀프키친, ATM

 

2,872,800

(법전원 1인 배정시)

 

 

3. 입사 신청 기간 및 방법

. 인터넷 신청 기간 : 2023. 1. 11.() 09:00 ~ 1. 16.() 23:00까지

. 신청 방법 : (PC에서만 신청 가능) 연세포털 로그인 학사정보시스템 클릭 기숙사

 

4. 제출서류

**법학전문대학원생, 일반대학원 법학과, 치과대학, 간호대학, 외국인유학생 코로나19 안전동의서만 제출

**공통 : 코로나19 안전동의서 1. (생활관 홈페이지 서식자료실 양식 작성 후 업로드)

. 국내거주자로 부모와 학생이 같은 거주지에 있는 경우 : 주민등록등본, 가족관계증명서 각1

. , , 학생의 주민등록 거주지가 다를 경우 : , 모의 주민등록등본 각 1부 및 가족관계증명서 1

. 학생이 편부모(부 또는 모 사망, 이혼 등) 가정일 경우 : 함께 거주하는 부()와 학생의 주민등록등본 및 가족관계증명서(부 또는 모 명의로 발급) 1

. 해외거주자 : 본인과 가족의 재외국민등록부등본 1부 및 가족관계증명서 국내 외교통상부에서 발급 가능 / 연락처 02-2100-2114

. 부모가 해외에 있고 학생이 국내거주중일 경우 : 부모의 재외국민등록부등본과 학생의 주민등록등본 각 1부 및 가족관계증명서 1

. 부 또는 모가 외국국적인 경우 : 4의 가~마 주소지 관련 서류 + 국내거주시 거소사실증명서 1 / 해외거주시 해당국가 거주증명서 1

. 장애인 : 장애인센터를 통해 확인된 경우 우선선발

제출 서류 주의사항

1) 전 구성원의 성명과 구성원의 세대주와의 관계 기재 필수(이름을 * 표시 하지 말 것)

2) 개인정보보호를 위해 주민등록번호 뒷자리는 *표시로 발급받거나 흑색으로 지운 후 제출

3) 제출서류 유효기간 : 2022.12.10() 이후 발급분

4) 주의사항 미준수, 서류미비, 허위서류 또는 기재사항에 허위사실 확인 시 입사신청에서 제외함.

5) 제출 서류 오류 또는 미비시 별도 연락은 하지 않음.

 

5. 입사자 발표 및 납부_연세포털 [입사정보조회]에서 확인

. 발표 : 2023. 2. 1.() 10:00

. 납부 : 2023. 2. 1.() 10:00 ~ 02.03() 23시까지 미납시 입사취소

 

6. 입사시 필수 서류 제출_두 가지 서류는 반드시 출력하여 종이로 제출해야 함 (사진/캡쳐 불가능)

. 코로나19 자가키트 검사(입사일 기준 24시간 이내 검사분 유효) 결과지 1

*검사한 키트를 촬영하고 프린트해서 이름, 호실, 촬영 날짜, 촬영 시간을 자필로 기재

**촬영 날짜와 시간이 기재되는 앱을 이용해도 되나 출력해서 제출해야 함

. 흉부 x선 결핵검사 결과지 1_입사일 기준 2개월 내 검사분 유효

*해외에서 발급하는 경우 공증된 영문 결과지만 제출 가능함.

 

7. 입사

. 일시 : 2023.02.28() ~ 03.01(), 입사체크 시간: 10:00 ~ 18:00사이

치과대학 : 2023. 2. 26.(), 입사체크 시간: 10:00 ~ 18:00사이

** 입사일은 학사일정 기준으로 해당 일정외 입사는 불가함.

. 절차 : 배정된 학사 로비 학생증, 필수서류 제출 유인물 수령 후 입사

. 유의사항 : 공식 입사일을 지켜주시고, 부득이하게 입사가 늦어질 경우 평일(09~17/점심시간제외)만 가능하며, 무악 4학사 행정실로 방문하셔야 하니 착오 없으시길 바랍니다.

 

8. 신촌캠퍼스 생활관 문의

. 무악학사&우정원 : 02)2123-8419, 3616 / 법현학사 : 02)2123-3617

. 이메일 : muakdorm@yonsei.ac.kr

상기 일정은 상황에 따라 변경될 수 있음.

 

2023. 1. 4.

                                                                      생 활 관 

 

 

 

 

 

2023-1st Semester Sinchon Campus Dormitory Application Guide

 

 

Since 2023-1st semester, documents related to the guardian's address have been changed to be uploaded at the same time as online application.

 

1. Eligibility & Selection

A. Eligibility (All the below must be qualified)

2023-1st semester enrolled and returnee* undergraduate students and graduates (regular and professional) students of Sinchon Campus *Previous semesters GPA should be over 1.7/4.3 (Undergraduate) or 2.0/4.3 (Graduate) or above

2023-1st semester newly enrolled graduates (regular and professional) students of Sinchon Campus

Locals (exclusive of Seoul), Overseas Koreans (based on the parentsresidence), and Foreign Students

B. Selection : Computer Random Draw

C. Note

1) Duplicate applications between Sinchon and International Campus dormitories are NOT permitted.

2) Inter-campus double majors and double majors belonging to Mirae Campus can apply during the application period of new students in February, 2023.

3) Forced-out students due to the violation of dormitory rules cannot apply. (Regardless of Campus)

4) If the current undergraduate student become a graduate student must apply to a graduate student dormitory (canceled upon confirmation after selection)

5) If you leave school during the semester, MUST check-out the dormitory.

 

2. Application period and method

A. Application Period : 2023. 1. 11.(Wed) 09:00 ~ 1. 16.(Mon) 23:00

B. Method : (Only available on PC) Log-in to Yonsei Portal Click [Academic Information System] [Dormitory]

 

3. Required documents

**Students of Law School, Graduate School of Law, College of Dentistry, College of Nursing and Foreign students only submit a COVID-19 Safety Agreement.

**All applicants must submit COVID-19 Safety Agreement (Download the form from Form Resources and submit it after signing)

1) If the parent and student reside in the same residence as a domestic resident : A copy of Resident Registration Certificate & a copy of Family Relationship Certificate

2) If the residence of the father, mother, and student is different : A copy of Resident Registration Certificate of the father, mother, and student each & a copy of Family Relationship Certificate

3) If the student is from a single parent (father or mother death, divorce, etc.) : A copy of Resident Registration Certificate of the parent living together, and student each & a copy of Family Relationship Certificate (issued in the name of the father or mother)

4) Overseas residents : A certified copy of the Overseas Korean Register of the student and students family & a copy of Family Relationship Certificate (or documents that can be identified as family members)

Issued by the Ministry of Foreign Affairs and Trade in Korea (02-2100-2114)

5) If the parent is abroad and the student is residing in Korea : A copy of the parents Overseas Korean Register & a copy of the students Resident Registration Certificate & a copy of Family Relationship Certificate

6) If the father or mother is a foreign national

: address-related documents of 3-1)~5) + domestic residence = a certificate of fact of residence,

                                                 overseas residents = a certificate of residence in the country residence

7) Disabled : Confirmed through the Center for the Disabled, it shall be selected first

Precautions

1) The names of all family members and their relationship to the head of the household are required (Do not put * on names)

2) The last digits of the resident registration number, except for the date of birth, are issued with a * or erased in black before submitting.

3) Validity of submitted documents : issued after December 10th (Sat), 2022

4) Excluded from application for dormitory when verifying false information, lack of documents, fake documents, etc.

5) No separate contact due to submission errors or deficiencies.

 

4. Dormitory Fee & Facilities of Sinchon Campus

If you apply to dormitory that you are not objected to will not be selected.

 

Dormitory

Type

Object

Dormitory Fee KRW

(114 nights)

Shower room & Bathroom

Facilities

Muak #1

Double

Undergraduate (Male)

843,600 KRW

Shared

Gym, Lounge, Study room, Computer room, Laundry room, Convenience store

Muak #2

Double

Undergraduate (Female)

900,600 KRW

Shared

Lounge, Computer room, Restaurant,

Convenience store, Prayer room, ATM

Laundromat, Laundry room, Study room

Muak #3

(Medical Building)

Double

College of Dentistry and Nursing (Male, Female)

Graduate School of Dentistry, Nursing, Applied Life Sciences

(Male, Female)

College of Nursing, Graduate School

1,003,200 KRW

Shared

Gym, Lounge,

Self-kitchen,

Convenience store,

Study room,

Laundry room,

Computer room,

Chapel & Prayer room

College of Dentistry

1,038,400 KRW (118)

Muak #4

(Bldg. B)

Single

Graduate

(Female)

2,234,400 KRW

Inside the room

Gym, Study room, Self-kitchen,

Convenience store, Laundry room,

Computer room, ATM

Double

1,698,600 KRW

Single

Disabled (Female)

1,436,400 KRW

Single

Severely Disabled

(accompanied by a guardian)

1,869,600 KRW

Woojungwon

Double

Undergraduate

(Male, Female)

1,436,400 KRW

Inside the room

Gym, Study room, Self-kitchen,

Convenience store, Laundry room,

Computer room, Community room

Triple

923,400 KRW

Single

(Disabled)

1,436,400 KRW

Beophyeon House

Double

Law School,

Graduate School

(Male, Female)

1,436,400 KRW

Inside the room

Gym, Convenience store, Cafe,

Restaurant, Study room, Lounge,

Laundry room, Self-kitchen, ATM

2,872,800 KRW

Law School

(when assign 1 person)

 

 

5. Result and Payment - Check [Dormitory Information Check] from Yonsei Portal

A. Result : 2023. 2. 1.(Wed) 10:00

B. Payment : 2023. 2. 1.(Wed) 10:00 ~ 02.03(Fri) 23:00 Cancellation of selection in case of non-payment

 

6. Essential documents to submit on the Move-in date

Make sure to prepare two documents as a printout.

Must be submitted on paper. (Photos or captured images cannot be submitted.)

A. COVID-19 Self-kit Test (within 24 hours) result

*Take a photo of the kit, print it out, and write your name, room number, date and time of the photo by hand.

**You can also use the app with the date and time stamped on it.

B. Chest X-ray (tuberculosis result) (within 2 months)

*If the result paper is issued overseas, notarized English results only can be submitted.

 

7. Move-in

A. Date : 2023.02.28(Tue) ~ 03.01(Wed) 10:00 ~ 18:00

College of Dentistry (undergraduate) - 2023.02.26(Sun) 10:00 ~ 18:00

** The date is based on the academic schedule, and it is not possible to move in other than the above schedule.

B. Procedure : Lobby Submit ID and documents Receive the handout and move-in

C. Please move-in on the official date. After the official move-in date, come to the Housing Office located at Muak#4 on weekdays (9AM~Noon & 1PM~5PM)

 

8. Inquiry

A. Muak&Woojungwon : 02)2123-8419, 3616 / Beophyeon House : 02)2123-3617

B. E-mail : muakdorm@yonsei.ac.kr

The schedules mentioned above might be changed due the change of academic calendar.

 

 

 

2023. 1. 4.

                                              Housing Office 

 

 

TOP