커뮤니티

선발일정

학부.대학원 재학생 2021-1학기 생활관 입사자 발표 안내 (2021-1st semester Dormitory Result)

작성 :
무악행정지원 (2021-02-15)
읽음 :
11,761
무악학사
일정 : 2021-02-15 ~ 2021-02-17


 

       발표일시: 2021.02.15.(월) 15:00 

합격자 확인방법: 마이페이지 ->  선발결과/청구서  (청구서가 보이지 않으면 불합격입니다.)


>>2021-1학기 생활관 입사자 발표 안내<<

 

--------------------------------------------------------------------------English below

 

 

우리대학은 2021-1학기 수업방식을 온라인 비대면 진행으로 확정함에 따라 생활관 입사 자격이 제한되어 모집 공지와 같이 일부 학사만 개방하게 됨을 알려드리니 등록 및 입사에 착오없으시길 바랍니다.

 

 

1. 개방학사 :

 가. 무악 1학사(남학생), 무악 2학사(여학생)

    서류 신청자를 대상으로 컴퓨터 추첨하여 선발된 인원을 11실로 배정을 원칙으로하, 신입생 추가 선발 인원을 고려하여 결정함.

    (추가 선발 인원에 따라 호실 배정 원칙인 21실이 진행될 수 있음)

 나. 무악 3학사(간호대, 치과대)

   무악 3학사의 경우 간호대학, 치과대학 실습으로 선발된 인원이 11실 배정을 초과하여 원칙대로 21실로 배정함.

 

2. 국가근로장학생으로 선발된 경우 생활관 홈페이지 서식란 국가근로확인서를 출력하여 배정 부서의 담당자 서명을 받아 223() 11시까지 이메일로 제출.

(이메일 제목 : “부서 배정 확인서 제출로 입력, 기간내 미제출시 선발 취소됨)

(입사자 발표시 공지된 납부기간에 납부하지 말고, 확인서 제출 후 별도 안내를 받으세요.)

 

3. 복학예정자는 3월 중순 최종 복학여부를 확인하여 휴학중인 경우 퇴사를 해야 함.

 

4. 현재 재실중인 사생은 학사내 게시판에 공지된 호실 변경 절차를 꼭 확인하여 기간(02.17()17~ 02.19)내 배정된 호실로 이동하시기 바랍니다.

 

5. 해외입국자 안내

. 입국 후 2주간(14) 자가 격리한 후 입사가능(기숙사에는 별도의 격리시설 없음)

. 2월중 해외 입국 예정자는 217()까지 아래 내용을 적어 이메일을 보내주세요.

(제목: “해외입국자 입사일 알림“/ 본문내용에 이름. 학번. 입국일, 입사예정일 기재)

. 입사 당일 출입국 사실증명서 입국일이 2주가 경과하지 않았을 경우 입사 불가

 

6. 입사시 제출 서류_미제출시 입사불가(현 거주중인 사생도 해당됨. 현거주자 제출기간: 2021.2.26(금)~2.28(일))

 . 코로나-19 검사 결과지 (원본) (입사일 기준 5일이내 검사만 유효)

       검사 결과를 문자나 이메일로 받은 경우 출력하여 이름과 학번은 기재하여 제출

 나. 흉부 x선 결핵검사 결과지 (2개월 이내 검사)

 다. 출입국 사실증명서 ('정부24시' 발급 가능)

 

7. 납부안내 (전국 금융기관에서 계좌이체, 무통장입금, 타행송금 가능)

  가. 기 간 : 2021.02.15.() 15:00 ~ 2021.02.17()

  나. 입금계좌 : *개인 가상계좌(기간내 등록하지 않을 경우 입사 취소됨)  *생활관 홈페이지 -> 로그인 -> 마이페이지 -> 선발결과/청구서 확인가능

  . 납 부 금 :

 

 구분

 

 현 거주중인 입사자

 


 

 신규 입사자

 

 무악 1학사

 

 857,660

 

 794,390

 

 무악 2학사

 

 900,360

 

 833,940

 

 무악 3학사

 

 간호대: 925,980

 

 간호대: 857,670

 

 치과대: 979,110 치과대: 910,800

 

※입사자 발표에 공지된 금액과 다를 경우 표에 공지된 금액으로 납부 (거주기간 상이에 의한 금액차이)

 

 

  

8. 환불규정안내

 . 1학기 공식 입사 시작일(2.26) 1일 전 취소시 : 전액 환불

 . 1학기 공식 입사 시작일(2.26)부터 납부한 금액에서 15만원을 공제한 후 잔여 일수에 대하여 환불함.

    주1) 5.27()이후 퇴사시 환불금액 없음

    주2) 5.27()까지 강제퇴사시 기숙사비 반환은 납부된 기숙사비에서 15만원을 공제한 후 잔여일 수 환불금액의 70%를 환불한다. 이후 강제퇴사 시 환불금액이 없음.

   3) 휴학, 퇴학 등으로 인한 학적변동시 학적변동일로부터 10일이내 퇴사하여야 하며환불규정은 위와 동일함.

    주4) 정부초청장학생 및 연세우수 학생이 입사 취소할 경우에도 납부금이 없더라도 취소신청서를 제출해야합니다.

        미제출시 취소에 따른 기숙사비가 청구될 수 있습니다.

    주5) 연세우수장학생이 학기중 휴학으로 퇴사시 위의 규정을 소급적용하여 본인 부담으로 전환되며, 본인 부담 기숙사비를 납부한 후 퇴사하여야 합니다.

 

9. 룸메이트 배정 및 호실 결과 확인

 . 룸메이트 지정 : 2021. 02. 17() 10:00~ 14:00(룸메이트 지정은 납부 완료 후 가능)

     홈페이지 마이페이지를 통해 룸메이트를 지정 그 외 입사자는 랜덤 배정됨.

 나. 배정호실 확인 : 2021. 17() 17시부터

 

10. 입사

 가. 입사일 : 2021.02.26.() ~ 02.28()까지, 체크시간 : 10:00 ~ 18:00사이

 . 준 비 물 : 코로나19(입사일 기준 5일이내 검사만 유효), 흉부x선 검사 결과지(2개월 이내) 각 1, 출입국사실증명서('정부24시' 발급 가능) 1. 신분증

    개인 생활용품과 이불, 베개를 준비(기숙사에서는 침대시트 지급)

 . 입사절차 : 로비→ 체온체크  신분증 확인 및 필수 서류 원본 제출 온라인 입사체크 입사

 . 반입금지 품목 : 냉장고 및 전열기구(장판,다리미,포트, 밥통 등), 애완동물

 

11. 무료주차 : 해당 학사 관리실에서 주차증에 확인도장을 받은 후 요금정산소에 제출. 1인 1매 한정.

    2021.02.26.() ~ 02.28()

 

 

2021.02.15.

 

생 활 관 

 

>>2021-1st semester Dormitory Result<<

-외국인 전용 안내문-

 

 

Yonsei university confirms the 2021-1 semester's class method as an online non-face-to-face course until the midterm, therefore only a few dormitories will be opened as announced before.

 

1. Opening Dormitory :

A. Muak #1 (male students), Muak #2 (female students)

In principle, the selected number of applicants will be assigned to one room per person by drawing a computer lottery for applicants, and the decision will be made considering the additional number of new students. (roommate can be assigned when additional applicants)

 

B. Muak #3 (College of Nursing, College of Dentistry)

In the case of the Muak#3, the number of people selected for the practice of nursing a nd dental colleges exceeds the quota of one room per person and is assigned to two rooms per principle.

 

3. Those who are returning to school after a leave, if you are not registered as a returnee, you need to move-out.

 

4. For the current dormitory residents, those who are accepted to 2021-1st dormitory, please check the upcoming announcement on the dormitory board. Every 1st semester, room will be changed. Moving period: 17th of Feb(Wed.) 17:00 ~ 19th of Feb(Fri.), 2021

 

5. Notes for oversea arrival students

A. After entering Korea, you can only move-in after 14 days (Note: There are NO designated place to quarantine at Muak)

B. Those who are entering Korea during Feb, MUST email us at muakdorm@yonsei.ac.kr by 17th of Feb(Wed.), 2021

(Email Title: “해외입국자 입사일 알림“/ Name.Student ID#. Date of Entry.Move-in date)

 

6. Move-in requirement documents (Current dormitory residents who are accepted need to submit the papers below)

A. COVID-19 test result (test result within 5 days) 

B. Chest x-ray tuberculosis test (within 2 months)

C. Certificate of Entry & Exit (issue within 5 days)

 

7. Dormitory Fee Payment

A. Period : Feb 15th (Mon.), 2021 15:00 ~ Feb 17th (Wed.), 2021

B. Account Number : Virtual Account number (기간내 등록하지 않을 경우 입사 취소됨)

C. Dormitory fee :

 

Dormitory

Current Dormitory Residents

New Dormitory Residents

Muak #1

857,660won

794,390won

Muak #2

900,360won

833,940won

Muak #3

College of Nursing : 925,980won

College of Nursing :

857,670won

College of Dentistry: 979,110won

College of Dentistry:

910,800won

  

 

8. Refund Policy

A. Cancellation one day before the official start date of the first semester (2.26 Fri): Full refund

B. Deduct 150,000 won from the amount paid from the official start date of the first semester (2.26 Fri) and in the remaining days;
a refund box
Note 1) No refund after May 27th (Thurs.), 2021
Note 2) If he/she is forced checked out by May 27th(Thurs.), 2021 he/she shall deduct 150,000 won from the paid dormitory expenses.
70% of the refund amount for the remaining days is refunded. There is no refund amount for forced checked out due to the breach of dormitory rules.
Note 3) In the event of a change in academic status due to a leave of absence, expulsion, etc., he/she shall move-out within ten days from the date of the change in academic status. The refund policy is the same as above.
Note 4) Cancellation even if there is no payment even if a government-invited scholarship student or an annual tax-excellent student cancels his/her employment;Application must be submitted. Dormitory expenses due to cancellation may be charged if not submitted.
Note 5) When a Yonsei Excellent Scholarship Student leaves school due to a leave of absence during the semester, he/she shall apply the above regulations retrospectively at his/her own expense.It will be converted, and you have to leave school after paying your own dormitory fee.

 

 

9. Roommate assignment and result

A. Roommate request : Feb 17th (Wed.), 2021 10:00~ 14:00

dorm.yonsei.ac.kr My page(마이페이지) Roommate(룸메이트)

B. Room assignment result : Feb 17th(Wed.), 2021 17:00(5PM)~

 

10. Move-in

A. Move-in date : Feb 26th (Fri.), 2021 ~ Feb 28th (Sun.), 2021 check-in time : 10:00 ~ 18:00

B. What to prepare : A. COVID-19 test result, B. Chest x-ray tuberculosis test, C. Certificate of Entry & Exit, Student ID Card

C. Move-in process : Assigned dormitory lobby Body temperature check  Identification card check and document submission  → Online Check-in Move-in

D. Restricted items : Refrigerators and heating appliances (long boards, irons, ports, rice bowls, etc.), pets;

 

11. Free Parking on move-in date : 1 ticket per 1 dormitory resident, Please ask at the guard office of your dormitory. 26th of Feb(Fri.), 2021 ~ 28th of Feb(Sun.), 2021

 

 

 2021.02.15

 

Housing Office 

TOP