커뮤니티

선발일정

(신규) 2021학년도 여름방학 신규 입사신청 안내 -무악1,2,3학사- (2021-Summer Dormitory Application Guide, Sinchon Campus -Muak#1, #2, #3-)

작성 :
무악행정지원 (2021-05-21)
읽음 :
7,011
무악학사
일정 : 2021-06-01 ~ 2021-06-02

2021학년도 여름방학 신규 입사신청 안내

-무악1,2,3학사-

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------English below

 

2021학년도 여름 계절제 수업은 코로나19 감염병 확산 방지를 위해 비대면 운영됨에 따라 신규 입사 신청 자격이 다음과 같이 제한됨을 알려드리니 양해부탁드립니다.

 

 생활관은 별도 격리시설이 없습니다. 20216 5일 이후 입국자는 6 21일 입사일에 입사가 불가하니 2주간(입사일 기준해외입국자 자가격리 일정을 잘 체크하고 자가격리 진행 후 입사해 주시기 바랍니다.

 

1. 지원 자격 및 선발 방법

 가. 지원 자격

공통) 2021학년 1학기 재학중인 학생으로 부와 모 모두 서울 이외의 지역 거주자해외거주자중 아래 자격 해당자

 

자격

제출서류-1차 합격 후 서류 제출 기간내 업로드

연구과제참여증명서

연구처, 산학협력처 발행 확인서

국가근로장학생

여름방학 국가근로장학생 선발이 6월 중순임을 감안하여 우선 한국장학재단 사이트에서 2021학년도 1학기 국가근로장학금 신청서 화면 캡쳐본으로 선발 후 입사일 전까지 근로활동 확인서(생활관 홈페이지 서식란 양식 출력)제출, 교내근로 미배정시 입사 취소

외국인

없음

재외국민

재외국민등록부등본

세브란스 실습생

본교 간호대학, 치과대학, 미래캠퍼스 보건과학대학-대학으로 직접 확인함.

   주) 입사시 코로나19 검사 필수(7항 참조)

  나. 선발 방법 : 1- 컴퓨터 추첨

     2- 다음 5. 필수 서류 제출자 최종 입사 확정

  다. 유의 사항

1) 서류(다음 5.) 미제출대상 : 치과대학, 간호대학, 외국인유학생(신청자 본인)

2) 법학전문대학원 및 일반대학원 법학과 학생은 법현학사로 지원(02-2123-3693)

3) 의과대학은 제중학사로 지원(문의 02-2228-2700)

4) 송도학사 및 신촌캠퍼스 강제퇴사자는 기숙사 입사신청 불가

5) 기숙사 이중지원 불가 (신촌, 국제 모두 해당됨)

 

2. 신촌캠퍼스 기숙사별 거주대상 및 주요 안내

 

기숙사

인실

거주대상

기숙사비

샤워실 및 화장실

무악1학사

2인실

학부()

421,800

층별공동

무악2학사

2인실

학부 및 대학원()

442,800

층별공동

무악3학사

(.)

2인실

간호학과, 치의학과

학부 및 대학원생

미래캠퍼스 보건과학대학

455,400

층별공동

온라인 지원서에는 아래 기숙사중 지원 가능한 기숙사만 선택이 가능합니다.

 

3. 입사 신청 기간 및 방법

 가. 인터넷 신청 : 2021.06.01() 10:00 ~ 06.02() 23:00 마감

 나. 신청 방법 : 생활관 홈페이지 입사신청 On-line Application

4. 1차 합격자 발표 : 2021.06.07.() 14:00

5. 1차 합격자 필수 제출 서류 : 미제출시 불합격 처리됨

 가. 제출 기간 : 2021.06.07() 14:00 ~ 06.09() 23:00

 나. 제출 방법 : 생활관 홈페이지 → 마이페이지  입사신청내역 하단 파일첨부

 다. 제출 서류

 

1) 국내거주자로 부모와 학생이 같은 거주지에 있는 경우:주민등록등본 및 가족관계증명서 각 1.

2) , , 학생의 주민등록 거주지가 다를 경우

- ,,학생의 주민등록등본 각 1부 및 가족관계증명서 1

3) 학생이 편부모(부 또는 모 사망, 이혼 등) 가정일 경우

- 함께 거주하는 부()와 학생의 주민등록등본 및 가족관계증명서(부 또는 모 명의로 발급) 1

4) 해외거주자

- 본인과 가족의 재외국민등록부등본 1부 및 가족관계증명서(또는 가족임을 확인 가능한 서류)

- 국내 외교통상부에서 발급 가능 / 연락처 02-2100-2114

5) 부모가 해외에 있고 학생이 국내거주 중일 경우

- 부모의 재외국민등록부등본과 학생의 주민등록등본 각 1부 및 가족관계증명서 1

6) 외국인 : 별도제출서류 없음(외국인 여부 별도 확인)

7) 장애인 : 학생 본인의 장애인증명서 1/ 지원 자격 충족 시 우선선발 대상

. 제출 서류 주의사항(아래 주의 사항을 지키지 않을 경우 서류 미비로 탈락 될 수 있음)

1) 전 구성원의 성명과 구성원의 세대주와의 관계 기재 필수(이름을 * 표시 하지 말 것)

2) 주민등록번호 생년월일을 제외한 뒷자리는 *표시로 발급받거나 흑색으로 지운 후 제출

3) 제출서류 유효기간 : 접수일 한달이내

4) 주의 사항 미준수, 서류미비, 기재사항에 허위사실 확인 시 입사신청에서 제외함

 

6. 기숙사비 납부

 가. 대상 : 서류 제출 최종 합격자

 나. 일시 : 2021.06.14() 10:00 ~ 06.15()까지

생활관 홈페이지 마이페이지 선발 대상 개인별로 부여되는 가상계좌로 입금

 

7. 입사시 필수 서류 제출

 가. 입사자로 선발된 학생은 입사시 코로나 검사 결과지(5일이내), 흉부x(폐결핵) 검사 결과지(2개월 이내), 출입국사실증명서 각 1부 제출-미비시 입사 불가

**코로나 및 기타 검사 비용은 본인부담이며, 코로나는 입사일 기준 5일이내 검사분만 유효.

**입사일 기준으로 한 달내 해외 출입국 내역이 있는 경우 입사가 보류될 수 있습니다.

 나. 입사 체크시 비치된 코로나19 안전 서약서 제출

 라. 공증이 되지 않은 외국 진단서는 제출이 불가하오니 국내 의료기관을 이용바람.

 

8. 입사 및 퇴사일 : 입사 2021.06.21() 10:00 ~ 18:00 / 퇴사 2021.08.20() 12:00

 

9. 문의 : 생활관 행정팀 02-2123-3601 / 3622 / 8419

상기 일정은 학교 상황에 따라 변경될 수 있습니다.

 

10. 안내사항: 코로나19로 기숙사내 식당영업이 중지된 상태임을 알려드리니 입사 결정에 참고해주시기 바랍니다. 편의점은 무악3학사 무인편의점 이용가능 함.

  

 

생 활 관 

 

 2021-Summer Dormitory Application Guide, Sinchon Campus

-Muak#1, #2, #3-

 

외국인 전용 안내문

 

Due to the COVID-19, 2021-Summer courses will be mainly conducted non-face-to-face. In order to prevent the spread of the virus on campus, there are limitations for 2021-Summer dormitory application.

 

Note : There are no designated place to quarantine at Muak. Those who arrive in Korea from abroad after 5th of June 2021 will not be able to move into the dorm on the move-in day of 2021-summer(21th of June, 2021). Please make sure to follow the Korean government’s self-isolated period (14days) protocols outside of dormitory before moving into dormitory.

 

1. Eligibility for Application and Selection Methods

 A. Eligibility

Common) Foreign students who are enrolled for 2021-1st semester

Qualification

 

Foreign Student

Sinchon Campus Students

 

Note) COVID-19 test is a MUST before moving in (Refer to 7. below)

 B. Selection Methods : 1 Round - Computer draw

                             2 Round - Final successful candidates

 

C. Note

1) Exempt from proving the parents’legal address outside of Seoul to apply : College of Dentistry, College of Nursing, Foreign Students

2) Law School and Graduate School of Law Students (Ask at 02-2123-3693)

3) College of Medicine Students (Ask at 02-2228-2700)

4) Students those forcefully checked out due to the violation of dormitory rules cannot apply

5) Duplicated applications between Sinchon and International Campus dormitories are NOT permitted

2. Dormitory Fee & Facilities of Sinchon Campus

**Please make sure to apply after the checking the object(affiliation). If you apply to the dormitory that you are not objected to will not be selected.

 

Dormitory

Room Type

Object

Dormitory Fee

Shower room and Toilets

Muak #1

Double

Undergraduate (Male)

421,800won

Each floor Shared

 

Muak #2

 

Double

Undergraduate

and Graduate (Female)

442,800won

Each floor Shared

Muak #3

(Male.Female)

Double

College of Nursing, College of Dentistry.

Mirae Campus, College of Health Science

455,400won

Each floor Shared

 

 

3. Application Period and Methods

  A. Online Application : June 1st(Tues.), 2021 10:00(10AM) ~ June 2nd(Wed.) 23:00 (11PM)

  B. How to Apply : dorm.yonsei.ac.kr 입사신청 On-line Application

 

4. 1st Round Result : June 7(Mon.), 2021 14:00

 

5. Those who are accepted on the 1st Round

If you are a foreigner no need to prove address of your parents to apply Sinchon Campus Dormitories.

 

6. Dormitory Fee Payment

  A. Object: Final successful candidates

  B. Payment Period : June 14(Mon.), 2021 10:00(10AM) ~ June 15(Tues.), 2021 23:00(11PM)

dorm.yonsei.ac.kr  My page(마이페이지 Application Status(선발결과/청구서 check your personal virtual account number and dormitory fee  pay according to the info

7. Essential documents to submit on the Move-in date (original papers ONLY)

  A. COVID-19 test result(within 5 days), Chest X-ray (tuberculosis result)(within 2 months), Certificate of Entry and Exit (Those who do not have ARC(Alien Registration Card) must issue the paper at Immigration Office. Immigration Contact Center 1345)

**COVID-19 and other tests fee is under personal expenses

**Those who have been to aboard within a month can be an object of delayed move-in

  B. COVID-19 pledge on the move-in date

  C. Foreign medical certificates that are not notarized cannot be submitted, so please use domestic medical institutions for a check up

 

8. Move-in and Move-out Date for 2021-Summer :

Move-in June 21(Mon.), 2021 10:00 ~ 18:00 / Move-out August 20(Fri.), 2021 before 12:00

 

9. Inquiry : Housing Office 02-2123-3601 / 3622 / 8419

The schedules mentioned above might be changed due the change of academic calendar.

 

10. Please be informed that due to COVID-19 cafeteria at Muak dormitory is not in business. Please consider that element when you apply for dormitory at Sinchon Campus. Unmanned Convenience Store is available at Muak #3.

 

 

 

Housing Office

TOP