커뮤니티

선발일정

2021-2학기 입사신청안내 2021-2nd semester Sinchon Campus Dormitory Application Guide

작성 :
무악행정지원 (2021-07-12)
읽음 :
14,172
무악학사
일정 : 2021-07-27 ~ 2021-07-28

첨부파일

첨부파일2021-2학기_입사신청안내문_재학생.복학생.대학원_영문.pdf 내려받기

첨부파일2021-2학기_입사신청안내문_재학생.복학생.대학원.hwp 내려받기

× 닫기

 

2021학년도 2학기 신촌캠퍼스 생활관 입사 신청

 

 

우리대학은 2021-2학기(8.30.개강) -오프라인 혼합수업(BLENDING수업) 운영방침이 결정됨에 따라 신촌캠퍼스 생활관은 2학기 전면 입사를 시행하여 21실 원칙으로 전환됩니다.

, 2021-2학기 수업 방식이 비대면으로 전환될 경우 입사 자격(추후공지)이 제한되어 일부 학사가 미운영 될 수 있음을 알려드립니다.

 

1. 지원 자격 및 선발 방법


가. 지원 자격(다음 조건이 모두 충족되어야 함)

* 공통1) 부와 모가 모두 서울 이외의 지역 거주자, 해외거주자 또는 지원자가 외국인인 유학생

* 공통2) 2021-2학기 신촌캠퍼스 소속의 학부 및 대학원(일반 및 전문대학원) 재학생 또는 복학예정자 중 2021-1학기(휴학생의 경우 직전학기) 성적이 학부생은 1.7/4.3이상, 대학원생은 2.0/4.3이상


나. 선발 방법 : 인터넷 접수 후 1차 컴퓨터 추첨 후 5항 필수서류제출 확인으로 최종 선발함.


다. 유의 사항

1) 서류(다음 5항.) 미제출대상 : 법학전문대학원생, 일반대학원 법학과, 치과대학, 간호대학, 외국인유학생(신청자 본인)


2) 법학전문대학원 및 일반대학원(법학과포함) 학생은 법현학사로만 지원 가능


3) 의과대학 대학원생은 제중학사로만 지원 가능(문의 02-2228-2700)


치과대학, 간호대학 대학원생은 무악3학사로만 지원 가능함.


4) 미래캠퍼스 소속 학생은 신촌캠퍼스 기숙사 신청이 불가함.


5) 신촌캠퍼스 기숙사 및 송도학사 거주 중 강제퇴사자는 입사신청이 불가함.


6) 신촌 및 국제캠퍼스 기숙사간 이중지원은 불가함.


7) 입사 후 휴학 시 퇴사대상임.


8) 해외 방문 및 거주 학생은 입국하여 외부 숙소에서 14일 자가 격리 후 기숙사 입실이 가능 

 

 

2. 신촌캠퍼스 기숙사별 거주대상 및 기숙사비

**학사별 거주대상을 확인하시고 신청하세요. 대상이 아닌 경우 불합격 처리됨.

 

기숙사

인실

거주대상

2학기 기숙사비()

방크기

샤워실및화장실

편의시설

(코로나19로 일부 시설 폐쇄)

무악1학사

2인실

학부(남자)

780,330

4.09

층별 공동

휴게실, 체력단련실, 편의점, 컴퓨터실, 세탁실,ATM

무악2학사

2인실

학부 및 대학원(여자)

819,180

4.09

층별 공동

휴게실, 독서실, 빨래방, 세탁실,

컴퓨터실, 기도실, ATM

무악3학사

(의료원동)

2인실

치의학,간호학

대학원(,)

842,490

4.27

층별 공동

예배실, 기도실, 휴게실, 무인카페,

무인편의점, 독서실, 체력단련실,

세탁실, 컴퓨터실, 셀프키친

무악4학사 B동 외국인동

비대면 전환시 미운영

4학사 미 운영시 

여자 학부.대학원 2학사

남자학부 1학사

남자대학원 법현학사

로 신청.

1인실

외국인, 재외국민 (.)

1,970,250

6.4

사생실내

휴게실, 체력단련실, 독서실, 세탁실, 컴퓨터실, 셀프키친

2인실

1,498,500

8.6

사생실내

1인실

장애인실

1,314,240

6.4

사생실내

1인실

중증장애인실

(보호자 동반실)

2,170,250

8.6

사생실내

 

 

3. 입사 신청 기간 및 방법


가. 인터넷 신청 기간 : 2021.07.27.(화) 10:00 ~ 07.28.(수) 23:00까지

나. 신청 방법 : 생활관 홈페이지(https://dorm.yonsei.ac.kr/) → 로그인 → 입사신청 → on-line Application


4. 1차 합격자 발표 : 2021.08.04.(수) 11:00


5. 1차 합격자 필수 제출 서류 :    미제출시 불합격 처리됨


가. 제출 기간 : 2021.08.04.(수) 11:00 ~ 08.09.(월) 17:00

나. 제출 방법 : 생활관 홈페이지 → 마이페이지 → 입사신청 내역 하단 → 파일첨부

다. 제출 서류

1) 국내거주자로 부모와 학생이 같은 거주지에 있는 경우 : 주민등록등본, 가족관계증명서 각1부.

2) 부, 모, 학생의 주민등록 거주지가 다를 경우

: 부,모,학생의 주민등록등본 각 1부 및 가족관계증명서 1부

3) 학생이 편부모(부 또는 모 사망, 이혼 등) 가정일 경우

: 함께 거주하는 부(모)와 학생의 주민등록등본 및 가족관계증명서(부 또는 모 명의로 발급) 1부

4) 해외거주자

: 본인과 가족의 재외국민등록부등본 1부 및 가족관계증명서(또는 가족 확인 가능한 서류)

※ 국내 외교통상부에서 발급 가능 / 연락처 02-2100-2114


5) 부모가 해외에 있고 학생이 국내거주중일 경우

: 부모의 재외국민등록부등본과 학생의 주민등록등본 각 1부 및 가족관계증명서 1부

6) 장애인 : 학생 본인의 장애인증명서 1매 / 지원 자격 충족 시 우선선발 대상

7) 복학예정서약서 : 복학예정자는 생활관 홈페이지 서식란에서 다운받아 작성 후 제출


라.    제출 서류 주의사항(아래 주의 사항을 지키지 않을 경우 서류 미비로 탈락 될 수 있음)

주1) 전 구성원의 성명과 구성원의 세대주와의 관계 기재 필수(이름을 * 표시 하지 말 것)

주2) 주민등록번호 생년월일을 제외한 뒷자리는 *표시로 발급받거나 흑색으로 지운 후 제출

주3) 제출서류 유효기간 : 2021.07.05(월) 이후 발급분

주4) 주의 사항 미준수, 서류미비, 허위서류 또는 기재사항에 허위사실 확인 시 입사신청에서 제외함.


6. 기숙사비 납부

가. 대상 : 서류 제출 최종 합격자

나. 일시 : 2021.08.16.(월) 14:00 ~ 08.18.(수) 23:00 까지_미납 시 입사취소

홈페이지 → 마이페이지 → 선발결과/청구서 → 개인 가상계좌·기숙사비 확인 → 개인 가상계좌로 납부


7.    입사시 필수 서류 제출_미비시 입사 불가

가. 입사자로 선발된 학생은 코로나 검사 결과지, 흉부x선(폐결핵) 검사 결과지,

출입국사실증명서 각 1부 제출

**코로나 및 기타 검사 비용은 본인부담이며, 입사일 기준 5일 이내 검사분 유효

**입사일 기준으로 한 달내 해외 출입국 내역이 있는 경우 입사가 보류될 수 있음.

나. 공증이 되지 않은 외국 진단서는 제출이 불가하오니 국내 의료기관을 이용바람.


8. 입사일시 : 2021.08.29.(일) ~ 08.31.(화)까지, 입사체크 시간: 10:00 ~ 18:00사이

**코로나19로 인하여 강의 형태가 비대면으로 전환될 경우 입사 연기(혹은 취소)될 수 있음.

 

9. 신촌캠퍼스 생활관 문의


가. 무악학사 및 우정원 : 02)2123-8419, 3601, 3622 / 법현학사 02-2123-3617, 3693

나. 전자우편 : muakdorm@yonsei.ac.kr


※ 상기 일정은 학교 상황에 따라 변경될 수 있음. 

 

 

생 활 관 

 

 

 

2021-2nd semester

Sinchon Campus Dormitory Application Guide

 

 


As our university's online and offline class operation policy (BLENDING class) has been decided for the 2021-2 semester (8.30.), Sinchon Campus Muak dormitory decided to implement 2 residents in 1 room from the 2nd semester.


In case of switching into non-face-to-face(NFF) class, there could be certain limit for eligibility(TBA) and some dormitory may not be available.

 


1. Eligibility & Selection (Korean students refer to Korean version guide)


A. Eligibility (All the below must be qualified)

*Foreign Students, Overseas Koreans (based on the parents’ residence)

*2021-2nd semester enrolled and returnee* undergraduate students and graduates (regular and professional) students of Sinchon Campus.

*Previous semester's GPA should be over 1.7/4.3 (Undergraduate) or 2.0/4.3 (Graduate) or above


B. Selection : Computer Random Draw -> Examination of submitted documents


C. Note

1) Mirae Campus students are NOT permitted to apply for dormitories on Sinchon Campus.

2) Forced out Students due to the violation of dormitory rules cannot apply.(Regardless of Campus)

3) Duplicate applications between Sinchon and International Campus dormitories are NOT permitted.

4) If you leave of absence during the semester, MUST move-out the dormitory.

5) Those who going abroad must complete the quarantine period (14 days) outside, before getting into dormitory. 

 

2. Dormitory Fee & Facilities of Sinchon Campus

**Please make sure to apply after the checking the object(affiliation). If you apply to dormitory that you are not objected to will not be selected.

 

Dormitory

Type

Object

Dormitory Fee (KRW)

Size(Py)

Shower booth

/Toilet

Facilities

(Some facilities are temporary closed due to Covid-19)

Muak #1

Twin

Undergraduate (Male)

780,330

4.09

Shared

Lounge, Gym, Laundry room, Computer room, ATM

Muak #2

Twin

Undergraduate &

Graduate (Female)

819,180

4.09

Shared

Lounge, Study room, Laundry room, Computer room, Prayer room, ATM

Muak #3

(Dentistry & Nursing)

Twin

College of Dentistry and Nursing

(Male, Female)

Graduate School of Dentistry and Nursing ONLY

(Male, Female)

842,490

4.27

Shared

Lounge, Laundry room, Study room, Computer zone, Gym, Chapel & Prayer room, Self kitchen, Convenience store, Self-Cafe

Muak #4

Wing B

(Foreign Student)

(Not Open in NFF)

Single

Foreign, Oversea Koreans of Undergraduate,

Graduate

(Male, Female)

1,970,250

6.4

En suite

Lounge, Gym, Study room, Laundry room, Study room, Convenience store, Computer room, Self-kitchen

Twin

1,498,500

8.6

En suite

Single

Person with disability

1,314,240

6.4

En suite

Single

Person with severe disability

(Accompany with Guardian)

2,170,250

8.6

En suite

 

3. Application Period

A. Online application period : July 27(Tue) 10:00 ~ July 28(Wed) 23:00

B. Apply : Housing Office website (https://dorm.yonsei.ac.kr/) → Log-in → 입사신청 → On-line Application

 

4. 1st Round Result (Computer Draw) : Aug 04 (Wed) 11:00 


5. Those who are accepted on the 1st Round

Foreigner no need to prove address of your parents applying Sinchon Campus Dormitories.

However, if you are a returnee MUST write the pledge of returning school(복학생서약서) and upload it on the designated period.

A. Upload period : Aug 04(Wed) 11:00 ~ Aug 09(Mon) 17:00

B.    How to upload : Housing Office website → 입사신청 → on-line Application → Attach files


Note) Excluded from application for dormitory when verifying false information, lack of documents, fake documents, etc


6. Payment

A. Object : Final Selected Candidates

B. Payment Period : Aug 16(Mon) 14:00 ~ Aug 18(Wed) 23:00

dorm.yonsei.ac.kr→ My page(마이페이지) → Application Status(선발결과/청구서) → check your personal virtual account number and dormitory fee → pay according to the provided info


 


7. Essential documents to submit on the move-in date    (Cannot Move-in without documents)

A. COVID-19 test result*, Chest X-ray (tuberculosis result*), Certificate of Entry and Exit

(* COVID-19 test result is only valid for only 5days after examinations *Tuberculosis test result is valid for within two months)

**COVID-19 and other tests fee is under personal expenses

**Those who have been to aboard within a month can be an object of delayed check-in

B. Foreign medical certificates which are not notarized cannot be submitted, so please use domestic medical institutions for a check up

 

8. Move-in Date : Aug 29(Sun) ~ Aug 31(Tue), Check-in Available in 10:00 ~ 18:00

**If the Covid-19 infection spreads to a serious condition and the school policy is changed, the dormitory schedule can be delayed or suspended.


9. Contact Information

A. Muak and Woojungwon Dormitories : 02)2123-8419, 3601, 3622

B. Beophyeon House : 02)2123-3693, 3617

C. Email : muakdorm@yonsei.ac.kr

 

※ The schedules mentioned above might be changed due to the change of university’s academic calendar. 

 

Housing Office 

 

TOP