커뮤니티

선발일정

2021-2학기 생활관 입사자 발표 안내 2021-2nd Semester Final Selected Resident

작성 :
무악행정지원 (2021-08-17)
읽음 :
7,667
공통

>>2021-2학기 생활관 입사자 발표 안내<<

English Below

 

 

생활관 입사자로 선발된 학생은 아래의 등록 및 입사 절차를 잘 숙지해주시기 바라며, 입사 전 사회적 거리두기 단계가 변동될 경우 입사 일정이 전면 취소 또는 변경될 수 있음을 알려드리니 착오 없으시길 바랍니다.

 

1. 납부안내 : 생활관 홈페이지 마이페이지 선발결과 조회에서 가상계좌와 기숙사비

. 납부 기간 : 2021.08.17.() 14:00 ~ 08.19.() 23:00 까지_미납 시 선발 취소됨.

. 거주 기간 : 2021.08.29.() ~ 12.18.() 12시까지

납 부 금 입사자 발표에 공지된 금액과 다를 경우 표에 공지된 금액으로 납부 

구분

현 거주중인 입사자 

신규 입사자 

무악 1학사

843,600원 

780,330원 

무악 2학사

885,600원 

819,180원 

무악 3학사

 간호대: 910,800

 2학년 : 842,490

 3.4학년 : 895,620

 치과대: 963,930

 895,620


 
 

2. 근로장학생으로 선발된 경우 납부기간에 납부하지 말고, 부서배정 확인서 제출 후 별도 안내를 받으세요.

생활관 홈페이지 서식 란 근로부서배정확인서를 출력, 배정 부서의 담당자 서명을 받아 825() 16까지 이메일로 제출해야 입사가 확정됨.

(이메일 제목 : “부서 배정 확인서 제출로 입력, 기간 내 미제출 시 선발 취소)

 

3. 입사취소 환불규정

 . 2학기 공식 입사 시작일(08.29.) 1일 전 취소 시 : 전액 환불

 .  2학기  공식 입사 시작일(08.29.)부터 취소 시  전액환불 불가,  잔여 일수  환불금에서 15만원을 공제 후 환불됨.

 다.  2021.11.27.() 이후 중도  퇴사 시  환불금액 없음.

1) 강제퇴사 시 기숙사비 반환은 책정된 환불금액의 70%를 환불. .

2) 휴학, 퇴학 등으로 인한 학적변동 시 학적변동일로부터 10일 이내 퇴사하여야 하며, 환불규정은 위와 동일함.

3) 정부초청장학생 및 연세우수 학생은 납부금이 없더라도 입사 취소 또는 중도 퇴사 시 신청서를 제출해야함. 미제출시 취소에 따른 기숙사비가 청구될 수 있음.

4) 연세우수장학생이 학기 중 휴학으로 퇴사 시 위의 규정을 소급적용하여 본인 부담으로 전환되며, 본인 부담 기숙사 비를 납부한 후 퇴사하여야 함.

 

4. 배정호실 확인 : 2021.08.25.()10시부터 마이페이지 확인 가능(전원 랜덤 배정됨)

. 무악 1학사(남학생), 무악 2학사(여학생)_코로나-19 확산을 방지하기 위해 11실로 배정

(학기 중 추가 선발 시 호실 배정 원칙에 따라 21실로 진행됨)

. 무악 3학사의 경우 간호대학, 치과대학 실습으로 선발된 인원이 11실 배정을 초과하여 호실 배정 원칙대로 21실로 배정함에 따라 룸메이트 지정이 가능

1) 룸메이트 신청 : 2021.08.20.() 09:00 ~ 12:00(정오)까지_이후 랜덤배정됨.

2) 절차 : 2인중 1(대표)는 마이페이지룸메이트 하단 메이트 신청 지정할 메이트의 학번과 이름을 입력 후

검색 추가하단 신청하기 클릭

지목된 1인 학생은 마이페이지 룸메이트 하단 메이트 신청 수락 클릭

 

5. 해외입국자 안내

. 입국 후 2주간(14) 자가 격리한 후 입사가능(기숙사에는 별도의 격리시설 없음)

. 입사 당일 출입국 사실증명서 입국일이 2주가 경과하지 않았을 경우 입사 불가

 

 

 

 

6. 입사

. 입 사 일 : 2021.08.29.() ~ 08.31.()까지, 체크시간 : 10:00 ~ 18:00사이

. 준 비 물 : 입사 제출서류 미비 시 입사불가

1)코로나-19 검사 결과지_입사일 기준 5일 이내 검사분 유효

검사 결과를 문자나 이메일로 받은 경우 출력하여 이름과 학번은 기재하여 제출)

2)흉부 x선 결핵검사 결과지_입사일 기준 2개월 내 검사분 유효

3)출입국 사실증명서 입사일 기준 1개월 내 검사분 유효

4)코로나-19 서약서_-생활관 홈페이지 서식 란 코로나-19 양식 출력

5)신분증 및 개인 용품과 이불, 베개를 준비(기숙사에서는 침대시트 지급)

. 입사절차 : 로비 신분증 확인 및 서류 제출 생활관 안내문수령 입사

. 반입금지 품목 : 냉장고 및 전열기구(장판, 다리미, 포트, 밥통 등), 애완동물, 향초

 

7. 무료주차 : 2021.08.29.() ~ 08.31.() / 입사 기간 중 1회 한하며, 해당기간 외에는 유료주차

학사 관리실에서 주차확인서를 받아가세요.

8. 기타 :

. 코로나-19로 생활관 전체 학사 일부 공용구간이 폐쇄된 상태이며, 식당 또한 영업이 중지된 상태임을 알려드리니 입사에 참고하시기 바랍니다.

. 복학예정자는 9월 중순 복학여부를 확인하여 휴학 중인 경우 퇴사해야 함.

. 택배 발송 : 입사일 하루 전쯤 도착하게 하시고, 현관에 도착한 택배를 직접 찾아야 하니 박스에 학사와 이름을 크게 표시해주세요.

 

 

 

2021.08.17.

 

생 활 관

 

 

 

 

 

 

 

>>2021-2nd Semester Final Selected Resident<<

외국인 전용 안내문

The 2nd semester selected residents be aware of the registration and move-in procedures below. If the social distancing level changes before move-in, the schedule may be canceled or changed.

 

1. Payment(Registration) : Dorm website -> My page -> Application Status

A. Payment Due : 2021.08.17.(Tue) 14:00 ~ 08.19.(Thur) 23:00_Unpaid Selection will be called off.

B. Reside Period : 2021.08.29.(Sun) ~ 12.18.(Sat) 12:00 Noon

C. Details : Pay the amount below table if the amount is different with MY PAGE.

 

 

Current Resident

New Resident

Muak #1

843,600 KRW

780,330 KRW

Muak #2

885,600 KRW

819,180 KRW

Muak #3

College of Nursing: 910,800 KRW

Sophomore:

842,490 KRW

Senior, Junior:

895,620 KRW

College of Dentistry: 963,930 KRW

895,620 KRW

 

2. Non applicable for Foreigners.

3. Refund Policy

   A. Cancellation a day before Move-in date (29th, Aug) : Full Refund

  B. Cancellation on and after Move-in date (29th, Aug) : Deduct 150,000 KRW and refund the rest (calculated by day)
C. Cancellation after 27th Nov. (Sat) : No Refund

1) Forced Move-out student : 70% of Refund Amount.

2) In the event of a change in student status due to a leave of absence, expulsion, etc., he/she shall leave the dormitory within 10 days from the date of change in school, and the refund policy shall be the same as above.

3) For KGSP students, if you plan to cancel the dormitory after successfully accepted to a dormitory, MUST apply for cancellation even if you are not subjected to pay the dormitory fee personally. Otherwise, dormitory fee will be charged.

4) When a scholarship student leaves the school due to a leave of absence during the semester, the above policy shall be applied retroactively to his/her own burden and shall leave the school after payment.

 

4. Assigned Room Confirmation : 2021.08.25.(Wed) 10:00AM Check on MY PAGE (ALL RANDOM ASSIGN)

A. Muak#1(Male), Muak#2(Female)_1 person in 1 room to prevent from COVID-19

(If there are additional selection, switch into 2 in 1 room)

B. Roommate application is available in Muak#3 since Muak#3 assigned 2 in 1, due to the practices of colleges.

1) Roommate application : 2021.08.20.(Fri) 09:00 ~ 12:00(noon)_After the period, random assign.

2) Procedure : One of 2 apply on MY PAGE-> ROOMMATE -> APPLY MATE -> Input details, search and add-> Apply

The other one MY PAGE-> ROOMMATE-> Accept

 

5. Oversea Arrival Students

A. Self quarantine 14days after entry (No facilities for quarantine in dormitory)

B. If 2 weeks have not passed in Certificate of Entry & Exit cannot move-in.

 

 

 

 

6. Move-in

A. Move-in Date : 2021.08.29(Sun) ~ 08.31(Tue), Available in : 10:00AM ~ 18:00PM

B. Things to prepare : Cannot move-in without essential documents

1) COVID-19 test result (Valid within 5 days)

Result with text message or e-mail(MUST INDICATE THE DATE, print it out and write name & student ID

2) *Chest X-ray (tuberculosis result) (within 2 months)

3) Certificate of Entry and Exit (Those who do not have ARC(Alien Registration Card) must issue the paper at Immigration Office. Immigration Contact Center 1345) (Certificate Date of Issue- At least 5 days before the Move-in Date, Period of Time- 30 days ahead of the Move-in Date)

4) COVID-19 Pledge : Print from dorm website COMMUNITY-FORM RESOURCES

5) ID Card and personal belongings, bedding (Mattress cover will be provided)

* Please use Korean hospital/clinic in order to get the Chest X-ray, if you get tested in your foreign country you need to get a notarization of the result at a Korean Embassy in advance.

C. Move-in procedures : Dormitory Lobby ID check and submit move-in documents Receive a move-in envelope Move-in

D. Items that are not allowed to bring : Refrigerator and Heating Items which can cause a fire in the dormitory (electric heating pad, iron, kettle, rice cooker, candles etc), and pets.

 

7. Free Parking Period : 2021.08.29.(Sun) ~ 08.31.(Tue) / Free once in the period, after that, parking fee will be charged.

Ask the Confirmation paper from Dormitory Guard Office.

8. NOTE :

A. The common spaces are currently shut down due to COVID-19, including cafeteria.

B. Those who are scheduled to return to school will be checked whether they return to school in mid-September. If not, must move-out

C. Parcel Delivery : Make it arrive a day ahead of move-in date. Students should take there parcels theirselves from the main gate so write name and address in large font.

 

 

 

2021.08.17.

 

HOUSING OFFICE 

TOP