커뮤니티

선발일정

2022-1학기 무악학사 입사자 발표 안내

작성 :
생활관(행정팀) (2022-01-28)
읽음 :
6,621
무악학사
첨부파일

첨부파일2022-1학기 생활관 입사자 발표 안내.pdf 내려받기

첨부파일2022-1st Semester Final Selected Residents.pdf 내려받기

× 닫기

                                               >>2022-1학기 무악학사 입사자 발표 안내<<

 

 

생활관 입사자로 선발된 학생은 아래의 등록 및 입사 절차를 잘 숙지하시어 일정에 착오없으시길 바랍니다.

 

 

1. 납부안내 : 생활관 홈페이지 마이페이지 선발결과 조회에서 가상계좌와 기숙사비

               (최종 선발자는 가상계좌와 금액이 보이며, 불합격자는 "납부정보는 납부기간내에 확인이 가능합니다"로 메시지가 보입니다.)

. 납부 기간 : 2022.02.03.() ~ 02.04() 23:00 까지_미납(납기일 이후 납부도 미납처리)시 선발 취소됨

                       조회된 1월 28일부터 입금하셔도 됩니다.

납 부 금 :

 

구분

현 거주중인 입사자

신규 입사자

무악 1학사

883,140

818,520

무악 2학사

944,640

875,520

무악 3학사

간호대: 971,700

900,600

치과대: 995,400

940,100

 

 

2. 입사취소 환불규정 

. 공식 입사 시작일 1일 전 취소 시 : 전액 환불

. 시작일부터 취소 시 전액환불 불가, 잔여 일수 환불금에서 15만원을 공제 후 환불됨.

. 2022.05.29() 이후 중도 퇴사 시 환불금액 없음.

1) 강제퇴사 시 기숙사비 반환은 책정된 환불금액의 70%를 환불. .

2) 휴학, 퇴학 등으로 인한 학적변동 시 학적변동일로부터 10일 이내 퇴사하여야 하며, 환불규정은 위와 동일함.

3) 정부초청장학생 및 연세우수 학생은 납부금이 없더라도 입사 취소 또는 중도 퇴사 시 신청서를 제출해야하며, 중도 퇴사시 본인 부담의 기숙사비가 청구될 수 있음.

 

3. 배정호실 확인 : 2022.02.18()18시부터 마이페이지 확인 가능(전원 랜덤 배정됨)

. 2022학년부터는 전원 2인실 배정함.

. 룸메이트 신청

1) 일시 : 2022.02.17() 15:00 ~ 02.18()12:00까지_이후 랜덤배정됨.

2) 절차 : 2인중 1(대표)는 마이페이지룸메이트하단 메이트 신청지정할 메이트의 학번과 이름을 입력 후 검색 추가

하단 신청하기 클릭 / 지목된 1인 학생은 마이페이지 룸메이트 하단 메이트 신청 수락 클릭

 

4. 해외입국자 안내

. 입국 후 10일간 자가 격리 후 입사가능(기숙사에는 별도의 격리시설 없음)

. 입사 당일 출입국 사실증명서 입국일이 10일이 경과하지 않았을 경우 입사 불가

 

5. 입사 안내

. 입 사 일 : 2022.02.28() ~ 03.01()까지, 입사체크 시간: 10:00 ~ 18:00사이

치과대학(대학원제외) : 2022.02.26() ~ 2022.02.27()까지, 입사체크 시간: 10:00 ~ 18:00사이

** 입사일은 학사일정을 기준으로 정하므로 해당 일정외 입사가 불가

. 준 비 물 : 입사 제출서류 미비 시 입사불가

1) 코로나-19 검사 결과지 1_입사일 기준 3일 이내 검사분 유효[정책 변경(신속항원검사)에 따른 내용은 논의 후 재공지하겠습니다]

    검사 결과를 문자나 이메일로 받은 경우 출력하여 이름과 학번 기재하여 제출

2) 흉부 x선 결핵검사 결과지 1_입사일 기준 2개월 내 검사분 유효

3) 출입국 사실증명서 1_입사일 기준 한달간의 출입국기록 출력

4) 기타

  가)코로나 및 기타 검사 비용은 본인부담임.

  나)입사일 기준으로 한달내 해외 출입국 내역이 있는 경우 입사가 보류될 수 있음.

  다)공증이 되지 않은 외국 진단서는 제출이 불가하오니 국내 의료기관을 이용바람.

  라)신분증 및 개인 용품과 이불, 베개를 준비(기숙사에서는 침대시트 지급)

  마)입사절차 : 로비 신분증 확인 및 서류 제출 생활관 안내문수령 입사 홈페이지 입주신청

  바)반입금지 품목 : 냉장고 및 전열기구(장판, 다리미, 포트, 밥통 등), 애완동물, 향초

 

6. 무료주차 : 2022.02.26() ~ 03.01() / 학사 관리실에서 주차확인서를 받아가세요./ 입사 기간 중 1회 한하며, 해당기간 외에는 유료주차

 

7. 기타 :

. 코로나-19로 생활관 전체 학사 일부 공용구간이 폐쇄된 상태이며, 식당 또한 영업이 중지된 상태임을 알려드리니 입사에 참고하시기 바랍니다.

. 복학예정자는 3월 초 복학여부를 확인하여 휴학 중인 경우 퇴사 처리됩니다.

. 택배 발송 : 입사일 하루 전쯤 도착하게 하시고, 현관에 도착한 택배를 직접 찾아야 하니 박스에 학사와 이름을 크게 표시해주세요.

. 문의 : 02)2123-8419, 3601, 3622 / muakdorm@yonsei.ac.kr

 

 

 

 

2022.01.28.

 

생 활 관

  

 

 

 

                      >>2022-1st Semester Final Selected Residents<<

외국인 전용 안내문

 

The 2022-1st semester final selected residents please be aware of the registration

and move-in procedures below. The schedule may be canceled or changed.

 

1. Payment(Registration) : Dorm website -> My page -> Application Status

The final selected residents will see the virtual account and amount, and the unsuccessful will 

see a message saying“Payment information can be checked within the payment period.”

A. Payment Period : 2022.02.03.(Thur) ~ 02.04.(Fri) 23:00 (Unpaid selection will be called off.)

                             You can pay from January 28th.

B. Details : Pay the amount below table if the amount is different with MY PAGE.

 

 

Current Resident

New Resident

Muak #1

883,140 KRW

818,520 KRW

Muak #2

944,640 KRW

875,520 KRW

Muak #3

College of Nursing 971,700 KRW

900,600 KRW

College of Dentistry 995,400 KRW

940,100 KRW

 

 

2. Refund Policy

   A. Cancellation a day before Move-in date (27th Feb) : Full Refund

   B. Cancellation on and after Move-in date (27th Feb) : Deduct 150,000 KRW and refund the rest (calculated by day)
   C. Cancellation after 29th May (Sun) : No Refund

1) Forced Move-out student : 70% of Refund Amount.

2) In the event of a change in student status due to a leave of absence, expulsion, etc., he/she shall leave the dormitory within 10 days from the date of change in school, and the refund policy shall be the same as above.

3) For KGSP students and the Yonsei scholarship students, if you plan to cancel the dormitory after successfully accepted to a dormitory, MUST apply for cancellation even if you are not subjected to pay the dormitory fee personally. Otherwise, dormitory fee will be charged.

 

3. Assigned Room Confirmation : 2022.02.18.(Fri) 18:00 Check on MY PAGE (ALL RANDOM ASSIGN)

A. From 2022-1st semester, all rooms will be double.

B. Roommate application

1) Period : 2022.02.17.(Thurs) 15:00 ~ 02.18. (Fri) 12:00 (After the period, random assign.)

2) Procedure : One of 2 apply on MY PAGE ROOMMATE APPLY MATE Input details, search and add Apply / The other one MY PAGE ROOMMATE Accept

 

4. Oversea Arrival Students

A. Self quarantine 10 days after entry (No facilities for quarantine in dormitory)

B. If 10 days have not passed in Certificate of Entry & Exit cannot move-in.

 

5. Move-in

A. Move-in Date & Time : 2022.02.28(Mon) ~ 03.01(Tue) 10:00AM ~ 18:00PM

B. Things to prepare : Cannot move-in without essential documents

 1) COVID-19 test result (Valid within 3 days)

    [Details of policy changes (rapid antigen testing) will be announced after discussion.]

    Result with text message or e-mail (print it out and write name & student ID)

 2) Chest X-ray (tuberculosis result) (within 2 months)

 3) Certificate of Entry and Exit (within 1 month)

 4) Notes

     ▶ COVID-19 and other tests fee is under personal expenses.

     ▶ Those who hae been abroad within a month can be an object of delayed move-in.

     ▶ Foreign medical certificates that are not notarized cannot be submitted, so please use domestic medical institution for a check-up.

     ▶ Prepare ID, personal items, blankets, and pillows (Mattress covers are provided at the dormitory)

C. Move-in procedures : Dormitory Lobby ID check and submit move-in documents

Receive a move-in envelope Move-in

D. Items that are not allowed to bring : Refrigerator and Heating Items which can cause a fire in the dormitory (electric heating pad, iron, kettle, rice cooker, etc), pets and candles.

 

6. Free Parking Period : 2022.02.26.(Sat) ~ 2022.03.01.(Tue)

Ask the Confirmation paper from Dormitory Guard Office.

Free once in the period, after that, parking fee will be charged.

 

7. NOTE :

A. The common spaces are currently shut down due to COVID-19, including cafeteria.

B. Those who are scheduled to return to school will be checked whether they return to school in early March. If not, must move-out.

C. Parcel Delivery : Make it arrive a day ahead of move-in date. Students should take there parcels themselves from the main gate so write name and address in large font.

D. Inquiry : 02-2123-8419, 3601, 3622 / muakdorm@yonsei.ac.kr

 

 

 

2022.01.28.

 

                                                                                       HOUSING OFFICE 

 

 

TOP