커뮤니티

선발일정

2022학년도 1학기 신촌캠퍼스 생활관 추가 입사 신청 안내 (2022-1st SEMESTER SINCHON CAMPUS DORMITORY ADDITIONAL APPLICATION GUIDE)

작성 :
생활관(행정팀) (2022-02-18)
읽음 :
8,832
무악학사
첨부파일

첨부파일2022학년도 1학기 신촌캠퍼스 생활관 추가 입사 신청 안내.pdf 내려받기

첨부파일2022-1st SEMESTER SINCHON CAMPUS DORMITORY ADDITIONAL APPLICATION GUIDE.pdf 내려받기

× 닫기

 

2022학년도 1학기 신촌캠퍼스 생활관 추가 입사 신청 안내

 

 

2022학년 입사자격은 백신 패스제도 시행으로 2차 접종완료자만 신청 가능합니다.

일부 학사는 생활치료센터와 PCR검사자 격리장소로 사용되어 오픈하지 않으며, 오픈된 학사는 2인실

배정을 원칙으로 합니다.

생활관은 별도 격리시설이 없으니 해외입국자는 7(입사일 기준) 자가격리 후 입사하시기 바랍니다.

 

1. 지원 자격 및 선발 방법

. 지원 자격(다음 조건이 모두 충족되어야 함)

? 공통1) 2022-1학기 신촌캠퍼스 소속의 학부 재학생 중 2021-2학기(휴학생의 경우 직전학기) 성적이

1.7/4.3이상인 자

? 공통1-1) 음대신입생 및 편입학생

? 공통2) 부와 모가 모두 서울 이외의 지역 거주자, 해외거주자 또는 지원자가 외국인인 유학생

? 공통3) 백신 2차 접종 완료자

. 선발 방법 : 인터넷 접수 후 1차 컴퓨터 추첨, 25항 필수서류 심사로 최종 선발함.

. 유의 사항

1) 서류(다음 5.) 미제출대상 : 치과대학, 간호대학, 외국인

2) 신촌캠퍼스 기숙사 및 송도학사 거주 중 강제퇴사자는 입사신청이 불가함.

3) 입사 후 휴학 시 퇴사 대상임.

 

2. 신촌캠퍼스 기숙사별 거주대상 및 기숙사비_대상이 아닌 학사 선택시 자동 불합격 처리됨.

 

기숙사

인실

거주대상

기숙사비()

샤워실및화장실

편의시설

무악1학사

2인실

학부(남자)

818,520

층별 공동

휴게실, 체력단련실, 컴퓨터실, 세탁실, ATM

무악2학사

2인실

학부(여자)

*대학원생 TO없음

875,520

층별 공동

휴게실, 독서실, 컴퓨터실, 빨래방,

세탁실, 기도실, ATM

무악3학사

(의료원동)

2인실

치과대학 학부(), 간호대학 학부()

*여학생 및 대학원 TO없음

900,600

간호대

층별 공동

휴게실, 독서실, 체력단련실, 컴퓨터실,

무인편의점, 세탁실, 셀프키친,

예배실, 기도실

940,100

치과대

 

 

3. 입사 신청 기간 및 방법

. 인터넷 신청 기간 : 2022.02.23() 10:00 ~ 17:00까지

. 신청 방법 : 생활관 홈페이지(https://dorm.yonsei.ac.kr/) 로그인 입사신청

on-line Application(주소는 보호자의 등본 주소를 기재) 백신접종 증명서 업로드

 

4. 1차 합격자 발표 : 2022.02.24() 09:00

 

5. 1차 합격자 필수 제출 서류 : 제출 서류 미비시 불합격 처리됨

. 제출 기간 : 2022.02.24() 09:00 ~ 17:00

. 제출 방법 : 생활관 홈페이지 입사신청 on-line Application 파일첨부

. 제출 서류

1) 국내거주자로 부모와 학생이 같은 거주지에 있는 경우 : 주민등록등본, 가족관계증명서 각1

2) , , 학생의 주민등록 거주지가 다를 경우

: , , 학생의 주민등록등본 각 1부 및 가족관계증명서 1

3) 학생이 편부모(부 또는 모 사망, 이혼 등) 가정일 경우

: 함께 거주하는 부()와 학생의 주민등록등본 및 가족관계증명서(부 또는 모 명의로 발급) 1

4) 해외거주자

: 본인과 가족의 재외국민등록부등본 1부 및 가족관계증명서

국내 외교통상부에서 발급 가능 / 연락처 02-2100-2114

5) 부모가 해외에 있고 학생이 국내거주중일 경우

: 부모의 재외국민등록부등본과 학생의 주민등록등본 각 1부 및 가족관계증명서 1

6) 외국인유학생 : 외국인등록증 1

7) 장애인 : 학생 본인의 장애인증명서 1/ 지원 자격 충족 시 우선선발 대상

8) 휴학생 : 복학생 서약서(생활관 홈페이지 서식자료실 양식) 1

. 제출 서류 주의사항(아래 주의 사항을 지키지 않을 경우 서류 미비로 탈락 될 수 있음)

1) 전 구성원의 성명과 구성원의 세대주와의 관계 기재 필수(이름을 * 표시 하지 말 것)

2) 주민등록번호 생년월일을 제외한 뒷자리는 *표시로 발급받거나 흑색으로 지운 후 제출

3) 제출서류 유효기간 : 2022.01.23() 이후 발급분

4) 주의사항 미준수, 서류미비, 허위서류 또는 기재사항에 허위사실 확인 시 입사신청에서 제외함.

 

6. 최종 합격자 발표 : 2022.02.25() 09:00

 

7. 기숙사비 납부 : 2022.02.25() 09:00 ~ 15:00까지_미납시 입사취소

홈페이지 마이페이지 선발결과/청구서 개인 가상계좌·기숙사비 확인

 

8. 입사시 필수 서류 제출

. 신속항원검사 음성확인서 1_입사일 기준 1일 이내 검사분 유효

1)검사 결과를 문자로 받은 경우 출력하여 이름과 학번 기재하여 제출

2)자세한 발급 절차는 생활관 홈페이지 선발일정 게시글 73번 참조

. 흉부 x선 결핵검사 결과지 1_입사일 기준 2개월 내 검사분 유효

. 출입국 사실증명서 1_입사일 기준 한달간의 출입국기록 출력

. 기타

1)코로나 및 기타 검사 비용은 본인부담임.

2)입사일 기준으로 한달내 해외 출입국 내역이 있는 경우 입사가 보류될 수 있음.

3)공증이 되지 않은 외국 진단서는 제출이 불가하오니 국내 의료기관을 이용바람.

 

9. 입사일시 : 2022.02.28() ~ 03.01()까지, 입사체크 시간: 10:00 ~ 18:00사이

치과대학(대학원제외) : 2022.02.26() ~ 2022.02.27()까지, 입사체크 시간: 10:00 ~ 18:00사이

** 입사일정은 학사일정을 기준으로 정하므로 해당 일정외 입사가 불가하니 착오없으시길 바랍니다.

 

10. 신촌캠퍼스 생활관 문의

. 전 화 : 02)2123-8419, 3601, 3622

. 이메일 : muakdorm@yonsei.ac.kr

상기 일정은 코로나19 상황에 따라 변경될 수 있음.

 

 

2022.02.18

 

                                    생 활 관 

 

 

 

 

2022-1st SEMESTER SINCHON CAMPUS DORMITORY

ADDITIONAL APPLICATION GUIDE

 

 

Due to the implementation of the vaccine pass system, only those who have completed the second vaccination are eligible to apply for the 2022-1st semester dormitory.

Some dormitories are not open since they have been used as Residential Treatment Center and quarantine areas for PCR testers, and Sinchon Campus Muak dormitory decided to implement 2 residents in 1 room.

Those who coming from abroad must complete the quarantine period (7 days) outside, before entering dormitory since there is no separate quarantine facility.

 

1. Eligibility & Selection

A. Eligibility (All the below must be qualified)

? 1) 2022-1st semester enrolled students of Sinchon Campus

*Previous semester's GPA should be over 1.7/4.3 (Undergraduate) or above

? 1-1) 2022-1st semester freshmen of College of Music and newly transfer students of Sinchon Campus

? 2) Locals (exclusive of Seoul), Overseas Koreans (based on the parents’residence), and Foreign Students

? 3) Those who completed the second vaccination

B. Selection : Computer Random Draw Examination of submitted documents

C. Note

1) Subjects for non-submission of documents : College of Dentistry, College of Nursing, Foreigner

2) Forced-out students due to the violation of dormitory rules cannot apply. (Regardless of Campus)

3) If you leave school during the semester, MUST check-out the dormitory.

 

2. Dormitory Fee & Facilities of Sinchon Campus

**Please make sure to apply after the checking the object(affiliation).

  If you apply to dormitory that you are not objected to will not be selected.

 

Dormitory

Type

Object

Dormitory Fee (KRW)

Shower room & Bathroom

Facilities

Muak #1

Double

Undergraduate (Male)

818,520KRW

Shared

Lounge, Gym, 

Study room, ATM,

Laundry room, 

Computer room

Muak #2

Double

Undergraduate (Female)

*Graduate (No Vacancy)

875,520KRW

Shared

Lounge, Restaurant, 

Convenience store, 

Study room, 

Prayer room, 

Laundry room, 

Computer room, ATM

Muak #3

(Nursing & Dentistry)

Double

College of Dentistry and Nursing (Male)

*Female & Graduate (No Vacancy)

900,600KRW

College of Nursing

Shared

Lounge, Study room, 

Gym,

Computer room,

Convenience store,

Laundry room, 

Self-kitchen,

Chapel & Prayer room

940,100KRW

College of Dentistry

 

 

3. Application period and methods

A. Online application period : Feb 23rd (Wed), 2022 10:00 ~ 17:00

B. How to apply : Housing Office website(https://dorm.yonsei.ac.kr/) Log-in 입사신청 on-line Application(write the address of guardian’s resident registration certificate) Upload the Certificate of Vaccination

 

4. 1st Round Result : Feb 24th (Thurs), 2022 09:00 (9AM)

 

5. Required documents for those who are accepted on the 1st Round :

* Failure to submit the required documents will result in rejection.

A. Upload period : Feb 24th (Thu), 2022 09:00 ~ 17:00

B. How to upload : Housing Office website My Page Application Attach files

C. Required documents

1) If the parent and student reside in the same residence as a domestic resident

: A copy of Resident Registration Certificate & a copy of Family Relationship Certificate

2) If the residence of the father, mother, and student is different

: A copy of Resident Registration Certificate of the father, mother, and student each & a copy of Family Relationship Certificate

3) If the student is from a single parent (father or mother death, divorce, etc.)

: A copy of Resident Registration Certificate of the parent living together, and student each & a copy of Family Relationship Certificate (issued in the name of the father or mother)

4) Overseas residents

: A certified copy of the Overseas Korean Register of the student and student’s family & a copy of Family Relationship Certificate

Issued by the Ministry of Foreign Affairs and Trade in Korea (02-2100-2114)

5) If the parent is abroad and the student is residing in Korea

: A copy of the parent’s Overseas Korean Register & a copy of the student’s Resident Registration Certificate & a copy of Family Relationship Certificate

6) Disabled : A copy of Certificate of the Disabled person

(Priority will be given to applicants who meet the requirements)

7) Returnee : A copy of the Pledge of Returning School

(Form Resources from dorm.yonsei.ac.kr)

D. Precautions (Failure to observe the following precautions may result in disqualification due to insufficient documents)

1) The names of all family members and their relationship to the head of the household are required (Do not put * on names)

2) The last digits of the resident registration number, except for the date of birth, are issued with a * or erased in black before submitting.

3) Validity of submitted documents : issued after Jan 23rd (Sun), 2022

4) Excluded from application for dormitory when verifying false information, lack of documents, fake documents, etc.

 

6. Final Round Result : Feb 25th (Fri), 2022 09:00 (9AM)

 

7. Payment : Feb 25th (Fri), 2022 09:00 ~ 15:00 *Cancellation of selection in case of non-payment

dorm.yonsei.ac.kr My Page Application Status Check your personal virtual account number and dormitory fee pay according to the info

 

8. Essential documents to submit on the Move-in date

A. The negative confirmation certificate of the rapid antigen test (Valid within 1 day)

1) If you receive the test result by text, print it out and submit it with your name and student number.

2) Check Guide of Rapid Antigen Test Negative Confirmation on Housing Office website

B. Chest X-ray (tuberculosis result) (within 2 months)

C. Certificate of Entry and Exit (within 1 month)

D. Note

1) COVID-19 and other tests fee is under personal expenses.

2) Those who have been the abroad within a month can be an object of delayed move-in.

3) Foreign medical certificates that are not notarized cannot be submitted, so please use domestic medical institution for a check up.

 

9. Move-in Date : Feb 28th (Mon), 2022 ~ Mar 1st (Tues), 2022 10:00 ~ 18:00

College of Dentistry (except for graduate school) : Feb 26th (Sat) ~ Feb 27th (Sun), 2022 10:00 ~ 18:00

** Move-in Date is set based on the academic calendar, so please note that you cannot move-in other than the specified schedule.

 

10. Inquiry

A. Telephone : 02)2123-8419, 3601, 3622

B. Email : muakdorm@yonsei.ac.kr

The schedules mentioned above might be changed depending on the university situation, so please refer to the Housing Office website.

 

 

2022.02.18

 

                             Housing Office

 

 

 

 

TOP