커뮤니티

선발일정

2022학년도 2학기 신촌캠퍼스 생활관(무악학사·우정원) 입사 신청 안내

작성 :
생활관(행정팀) (2022-07-08)
읽음 :
19,891
공통
첨부파일

첨부파일2022학년도 2학기 신촌캠퍼스 생활관(무악학사&우정원) 입사 신청 안내.pdf 내려받기

첨부파일2022-2nd SEMESTER SINCHON CAPMUS DORMITORY APPLICATION GUIDE (FOR MUAK & WOOJUNGWON).pdf 내려받기

× 닫기

 

 

2022학년도 2학기 신촌캠퍼스 생활관(무악학사·우정원) 입사 신청 안내

 

 

2022-2학기 입사 일정은 대면 수업을 전제로 한 것이므로 수업이 비대면으로 전환 될 경우 일부 학사운영은 변경 될 수 있음을 알려드립니다.

 

1. 지원 자격 및 선발 방법

. 지원 자격(다음 조건이 모두 충족되어야 함)

공통1) 부와 모가 모두 서울 이외의 지역 거주자, 해외거주자 또는 지원자가 외국인인 유학생

공통2) 2022-2학기 신촌캠퍼스 소속의 학부 및 대학원(일반 및 전문대학원) 재학생 또는 복학예정자 중 2022-1학기(휴학생의 경우 직전학기) 성적이 학부생은 1.7/4.3이상인자대학원생은 2.0/4.3이상인자 또는 2022-2학기 신촌캠퍼스 소속의 편입학 및 대학원 신입생

. 선발 방법 : 인터넷 접수 후 1차 컴퓨터 추첨 선발 후 25항 필수서류제출 확인으로 최종 선발함.

. 유의 사항

1) 서류(다음 5.) 미제출대상 : 간호대학, 치과대학, 외국인

2) 신촌 및 국제캠퍼스 기숙사 이중지원은 불가함.

3) 입사 후 휴학하는 경우 퇴사대상이므로 휴학 시 유의바람.

 

2. 신촌캠퍼스 기숙사 안내

 

기숙사

인실

거주대상

기숙사비()

샤워실및화장실

편의시설

무악1학사

2인실

학부()

840,060_117

층별 공동

체력단련실, 휴게실, 독서실, 컴퓨터실,

세탁실, 무인매점

무악2학사

2인실

학부()

898,560_117

층별 공동

휴게실, 식당&무인매점(오픈예정)

독서실, 빨래방, 세탁실, 컴퓨터실,

기도실, ATM

무악3학사

(의료원동)

2인실

간호대학치과대학

(학부 남,)

 

간호, 치의, 응용생명과학대학원

(,)

간호대학

979,600_124

층별 공동

체력단련실, 셀프키친, 독서실, 휴게실,

무인매점, 세탁실, 컴퓨터실,

예배실, 기도실

치과대학

940,100_119

대학원

924,300_117

무악4학사

(B)

1인실

일반대학원()

2,242,890_117

사생실내

개별

체력단련실, 독서실,

셀프키친, 무인매점,

세탁실, 컴퓨터실, ATM

2인실

1,705,860_117

1인실

장애인실

1,441,440_117

1인실

중증장애인실 (보호자 동반실)

1,872,000_117

우정원

2인실

학부

(.)

1,441,440_117

장애인실 동일

사생실내

개별

체력단련실, 독서실, 셀프키친, 무인매점,

세탁실, 컴퓨터실, 커뮤니티룸

3인실

920,790_117

    ◆거주 대상이 아닌 학사 신청시 자동 탈락되므로 유의요망

 

 

3. 입사 신청

. 인터넷 신청 기간 : 2022.07.26() 10:00 ~ 07.28() 18:00

. 신청 방법 : 생활관 홈페이지(https://dorm.yonsei.ac.kr/) 로그인 입사신청 on-line Application (거주가능 학사 선택)

 

4. 1차 합격자 발표 : 2022.08.03.() 11:00

 

5. 1차 합격자 필수 제출 서류 : 미제출시 불합격 처리됨

. 제출 기간 : 2022.08.03() 11:00 ~ 08.05() 18:00

. 제출 방법 : 생활관 홈페이지 마이페이지 입사신청내역 하단 파일첨부

. 제출 서류

1) 국내거주자로 부모와 학생이 같은 거주지에 있는 경우 : 주민등록등본 1.

2) , , 학생의 주민등록 거주지가 다를 경우

- ,,학생의 주민등록등본 각 1부 및 가족관계증명서 1

3) 학생이 편부모(부 또는 모 사망, 이혼 등) 가정일 경우

- 함께 거주하는 부()와 학생의 주민등록등본 및 가족관계증명서(부 또는 모 명의로 발급) 1

4) 해외거주자

- 본인과 가족의 재외국민등록부등본 1부 및 가족관계증명서(또는 가족임을 확인 가능한 서)

- 국내 외교통상부에서 발급 가능 / 연락처 02-2100-2114

5) 부모가 해외에 있고 학생이 국내거주 중일 경우

- 부모의 재외국민등록부등본과 학생의 주민등록등본 각 1부 및 가족관계증명서 1

6) 장애인 : 학생 본인의 장애인증명서 1/ 지원 자격 충족 시 우선선발 대상

. 제출 서류 주의사항(아래 주의 사항을 지키지 않을 경우 서류 미비로 탈락 될 수 있음)

1) 전 구성원의 성명과 구성원의 세대주와의 관계 기재 필수(이름을 * 표시 하지 말 것)

2) 주민등록번호 생년월일을 제외한 뒷자리는 *표시로 발급받거나 흑색으로 지운 후 제출

3) 제출서류 유효기간 : 2022.07.04() 이후

4) 주의 사항 미준수, 서류미비, 기재사항에 허위사실 확인 시 입사신청에서 제외함

 

6. 기숙사비 납부

. 대상 : 서류 제출 최종 합격자

. 일시 : 2022.08.11() 10:00 ~ 08.13() 23:00까지_미납시 입사취소

생활관 홈페이지 마이페이지 선발 대상 개인별로 부여되는 가상계좌로 입금

 

7. 입사시 필수 서류 제출_미제출시 입사 불가

. 코로나19 자가키트 검사(입사일 기준 24시간 이내 검사분 유효) 결과지 1

*검사한 키트를 촬영하고 프린트해서 이름, 호실, 촬영 날짜, 촬영 시간을 자필로 기재

**촬영 날짜와 시간이 기재되는 앱을 이용해도 됨

. 흉부 x선 결핵검사 결과지 1_입사일 기준 2개월 내 검사분 유효

 

8. 입사

. 입 사 일

간호대학(학부)을 제외한 모든 입사자 2022.08.27() ~ 08.28() 10:00 ~ 18:00사이

무악3학사 간호대학(학부) ? 2022.08.20() 10:00 ~ 18:00사이

. 입사절차 : 배정된 학사 로비 학생증, 필수서류 제출 유인물 수령 후 입사

. 유의사항 : 공식 입사일을 지켜주시고, 부득이하게 입사가 늦어질 경우 평일(09~17/점심시간제외)만 가능하며, 무악 4학사 행정실로 방문하셔야 하니 착오 없으시길 바랍니다.

 

9. 문의: 무악학사·우정원 02-2123-8419 / 이메일 muakdorm@yonsei.ac.kr

 

 

 

2022.07.08

 

                                                             생 활 관 

 

 

 

 

 

 

2022-2nd SEMESTER SINCHON CAPMUS 

DORMITORY APPLICATION GUIDE (FOR MUAK & WOOJUNGWON)

 

 

 

Please note that the following contents are based on the premise of face-to-face classes,

so if classes are switched to non face-to-face classes, some contents may be changed.

 

1. Eligibility & Selection

A. Eligibility (All the below must be qualified)

Locals (exclusive of Seoul), Overseas Koreans (based on the parentsresidence), and Foreigners

■ 2022-2nd semester enrolled and returnee* undergraduate students and graduates (regular and professional) students of Sinchon Campus

*Previous semesters GPA should be over 1.7/4.3 (Undergraduate) or 2.0/4.3 (Graduate) or above

  OR 2022-2nd semester newly transfer students & newly enrolled graduates students of Sinchon Campus

B. Selection : Computer Random Draw Examination of submitted documents

C. Note

1) Subjects for non-submission of documents : College of Dentistry & Nursing, Foreigner

2) Duplicate applications between Sinchon and International Campus are NOT permitted.

3) If you leave school during the semester, MUST check-out the dormitory.

 

2. Dormitory Fee & Facilities of Sinchon Campus

 

Dormitory

Type

Object

Dormitory Fee

(Korean Won)

Shower room & Bathroom

Facilities

Muak #1

Double

Undergraduate (Male)

840,060KRW

(117 nights)

Shared

Gym, Lounge, Study room,

Computer room, Laundry room,

Convenience store

Muak #2

Double

Undergraduate (Female)

898,560KRW

(117 nights)

Shared

Lounge, Computer room,

Restaurant & Convenience store (to open), Laundromat, Laundry room,

Study room, Prayer room, ATM

Muak #3

(Medical Building)

Double

College of Dentistry and Nursing (Male, Female)

Graduate School of Dentistry & Nursing, Graduate School of Applied Life Sciences

      (Male, Female)

College of Nursing

979,600KRW (124)

Shared

Gym, Self-kitchen, Study room,

Lounge, Convenience store,

Laundry room, Computer room,

Chapel & Prayer room

College of Dentistry

940,100KRW (119)

Graduate School

924,300KRW (117)

Muak #4

(Bldg. B)

Single

Graduate

(Female)

2,242,890KRW (117)

Inside the room

Gym, Study room, Self-kitchen,

Convenience store, Laundry room,

Computer room, ATM

Double

1,705,860KRW (117)

Single

Disabled

1,441,440KRW (117)

Single

Severely Disabled

(accompanied by a guardian)

1,872,000KRW

(117 nights)

Woojungwon

Double

Undergraduate

(Male, Female)

1,441,440KRW (117)

Inside the room

Gym, Study room, Self-kitchen,

Convenience store, Laundry room,

Computer room, Community room

Triple

920,790KRW (117)

 

 ◆ If you apply to dormitory that you are not objected to will not be selected.

 

3. Application period and methods

A. Online application period : 2022.07.26(Tue) 10:00 ~ 07.28(Thur) 18:00

B. How to apply : Housing Office website (https://dorm.yonsei.ac.kr/) Log-in 입사신청 On-line Application (Choose a dormitory)

 

4. 1st Round Result : 2022.08.03.(Wed) 11:00

 

5. Required documents for those who are accepted on the 1st Round

*Failure to submit the required documents will result in rejection.

A. Upload period : 2022.08.03(Wed) 11:00 ~ 08.05(Fri) 18:00

B. How to upload : dorm.yonsei.ac.kr My page Application History Attach files

C. Required documents

1) If the parent and student reside in the same residence as a domestic resident : A copy of Resident Registration Certificate

2) If the residence of the father, mother, and student is different : A copy of Resident Registration Certificate of the father, mother, and student each & a copy of Family Relationship Certificate

3) If the student is from a single parent (father or mother death, divorce, etc.)

: A copy of Resident Registration Certificate of the parent living together, and student each & a copy of Family Relationship Certificate (issued in the name of the father or mother)

4) Overseas residents : A certified copy of the Overseas Korean Register of the student and students family & a copy of Family Relationship Certificate

Issued by the Ministry of Foreign Affairs and Trade in Korea (02-2100-2114)

5) If the parent is abroad and the student is residing in Korea : A copy of the parents Overseas Korean Register & a copy of the students Resident Registration Certificate & a copy of Family Relationship Certificate

6) Disabled : A copy of Certificate of the Disabled person

(Priority will be given to applicants who meet the requirements)

D. Precautions (Failure to observe the following precautions may result in disqualification due to insufficient documents)

1) The names of all family members and their relationship to the head of the household are required (Do not put * on names)

2) The last digits of the resident registration number, except for the date of birth, are issued with a * or erased in black before submitting.

3) Validity of submitted documents : issued after July 4th (Mon), 2022

4) Excluded from application for dormitory when verifying false information, lack of documents, fake documents, etc.

 

6. Payment

A. Object : Final successful applicants for submission of documents

B. Period : 2022.08.11(Thur) 10:00 ~ 08.13(Sat) 23:00 Cancellation of selection in case of non-payment

dorm.younsei.ac.kr My Page Check your personal virtual account number and dormitory fee

 

7. Essential documents to submit on the Move-in date (cannot move-in without essential documents)

A. COVID-19 Self-kit Test (within 24 hours) result

* Take a photo of the kit, print it out, and write your name, room number, date and time of the photo by hand.

** You can also use the app with the date and time stamped on it.

B. Chest X-ray (tuberculosis result) (within 2 months)

 

8. Move-in

A. Date : 

All applicants except for College of Nursing (undergraduate) 2022.08.27(Sat) ~ 08.28(Sun) 10:00 ~ 18:00

College of Nursing (undergraduate) ? 2022.08.20(Sat) 10:00 ~ 18:00

B. Procedure : Lobby Submit student ID and required documents Receive the handout and move-in

C. Please move-in on the official date. After the official move-in date, come to the Housing Office located at Muak#4 on weekdays (9AM~Noon & 1PM~5PM)

 

9. Inquiry : 02-2123-8419 / muakdorm@yonsei.ac.kr

 

2022.07.08

 

                                                Housing Office 

 

 

 

TOP