커뮤니티

선발일정

2023-1학기 신입 및 편입학생 합격자 발표 (2023-1st Semester Final Selected Resident for freshmen and newly transfer students)

작성 :
생활관(행정팀) (2023-02-16)
읽음 :
5,161
무악학사
첨부파일

첨부파일2023-1학기 납부 및 입사 안내문_신입 및 편입학생 합격자 발표.pdf 내려받기

첨부파일2023-1st Semester Final Selected Resident for freshmen and newly transfer students.pdf 내려받기

× 닫기

 

2023-1학기 생활관 입사자 발표 안내

-무악학사, 우정원에 지원한 신입 및 편입학생 대상-

 

 

생활관 입사자로 선발된 학생은 아래의 등록 및 입사 절차를 잘 숙지하시어 일정에 착오 없으시길 바랍니다.

 

 

1. 합격자 발표 및 납부안내 (연세포털 입사정보조회에서 확인수험번호로 로그인해야 정확한 결과가 보입니다.

. 발표: 2023. 2. 17.() 10:00

. 납부 기간: 2023. 2. 17.() 10:00~ 2. 18.() 23:00 미납 시 선발 취소됨.

1) 2023학년도부터는 연세포털시스템 적용되어 납부 시간이 지나거나, 금액이 맞지 않으면 입금이 불가하여 미납 처리됨

2) , 해외송금의 경우 환율 적용으로 금액이 맞지 않아도 입금 처리됨

납 부 금 안내문에 공지된 금액과 다를 경우 연세포털 금액으로 입금 후 사후 정산함

 

무악 1학사

무악 2학사

무악 3학사

무악4학사B

우정원

843,600

900,600

간호대학, 일반대학원

923,400

1인실: 2,234,400

2인실: 1,436,400

2인실: 1,698,600

3인실: 923,400

치의예과.치의학과

955,800(118)

장애인1인실: 1,436,400

장애인실: 1,436,400

중증장애인실: 1,869,600

 

 

2. 환불규정

   . 공식 입사 시작일 1일 전 취소 시 : 전액 환불

  . 시작일부터 취소 시 전액환불 불가, 잔여 일수 환불금에서 15만원을 공제 후 환불됨.

. 2023.05.29() 이후 중도 퇴사 시 환불금액 없음.

1) 강제퇴사 시 기숙사비 반환은 책정된 환불금액의 90%를 환불.

2) 휴학, 퇴학 등으로 인한 학적변동 시 학적변동일로부터 10일 이내 퇴사하여야 하며, 환불규정은 위와 동일함.

3) 정부초청장학생 및 연세우수 학생은 납부금이 없더라도 입사 취소 또는 중도 퇴사 시 신청서를 제출해야하며, 본인 부담의 기숙사비가 청구될 수 있음.

4) 연세우수장학생은 학기 중 휴학으로 퇴사 시 위의 규정을 소급적용하여 본인 부담으로 전환되며, 본인 부담 기숙사비를 납부한 후 퇴사하여야 함.

 

3. 배정호실 확인 : 2023. 2. 22() 10부터 확인 가능

. 룸메이트 신청

1) 일시 : 2023. 2. 20() 10:00 ~ 15:00까지_이후 랜덤배정됨.

2) 절차 : 연세포털 기숙사 룸메이트 신청

2인중 1인이 지정할 학생의 학번, 사유 입력 후 신청. 신청을 받은 상대가 승인을 하면 지정이 완료됨.

 

4. 입사 안내

. 입 사 일 : 2023. 2. 28() ~ 3. 1()까지, 입사체크 시간: 10:00 ~ 18:00사이

치과대학(대학원제외) : 2023. 2. 26(), 입사체크 시간: 10:00 ~ 18:00사이

입사일은 학사일정을 기준으로 정하므로 해당 일정 외 입사 불가

. 준 비 물 : 입사 제출서류 미비 시 입사불가. 서류는 반드시 프린트하여 종이로 제출.

1) 코로나19 검사는 신속항원검사 결과지 또는 자가키트 검사지 1.

* 입사일 기준 24시간 이내 검사분만 유효

** 자가키트로 검사할 경우 촬영 날짜와 시간이 기재되는 앱을 이용하여 촬영 후 프린트해서 종이로 제출

*** 코로나19 관련 서류는 입사 시점에 변경될 수 있음.

중국에서 입국한 학생은 PCR 검사 결과지나 신속항원검사 결과지만 제출 가능 (자가키트 결과는 제출 불가능)

2) 흉부 x선 결핵검사 결과지 1_입사일 기준 2개월 내 검사분 유효

* 외국에서 검사하는 경우 공증된 영문 결과지만 제출 가능함.

3) 기타

) 공증이 되지 않은 외국 진단서는 제출이 불가하오니 국내 의료기관을 이용바람.

) 신분증 및 개인 용품과 침구류(침대시트, 이불, 베개 등)을 준비

. 입사절차 : 로비 신분증 확인 및 서류 제출 생활관 안내문수령 입사 홈페이지 입주신청

. 반입금지 품목 : 냉장고 및 전열기구(장판, 다리미, 포트, 밥통 등), 애완동물, 향초

공식 입사일을 꼭 지켜주시고, 부득이하게 입사가 늦어질 경우 평일(09~17/점심시간제외)만 가능하며, 무악 4학사 행정실로 방문하셔야 합니다.

 

5. 무료주차 : 2023. 2. 28() ~ 3. 1() / 각 학사 관리실에서 주차확인서를 받아가세요. (입사 기간 중 1회 한하며, 해당기간 외에는 유료주차)

 

6. 택배 발송 : 입사일 하루 전쯤 도착하게 하고, 현관에서 도착한 택배를 직접 찾아야 하니 박스에 학사와 이름을 크게 표시해주세요.

 

7. 문의 : 02)2123-8419, 3616 / muakdorm@yonsei.ac.kr

 

 

 

2023. 2. 16.

 

생 활 관

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2023-1st Semester Final Selected Resident

-For Muak and Woojungwon‘s freshmen and newly transfer students-

 

The 2023-1st semester selected residents be aware of the registration and move-in procedures below.

 

 

1. Result and Payment - Check [Dormitory Information Check] from Yonsei Portal You have to log in with the examination number to see the proper results.

A. Result : 2023. 2. 17.(Fri) 10:00

B. Payment : 2023. 2. 17.(Fri) 10:00 ~ 2. 18.(Sat) 23:00 Cancellation of selection in case of non-payment.

1) From 2023, dormitory fees will be paid through the Yonsei Portal system.

After the payment period, the deposit will be impossible. Incorrect deposit amount will be considered 'unpaid'.

However, in the case of overseas remittance, deposits are processed even if the amount is incorrect due to the application of the exchange rate.

C. If the amount is different from the amount announced in the notice, deposit it to the Yonsei Portal amount and settle it afterwards.

 

Muak #1

Muak #2

Muak #3B

Muak #4B

Woojungwon

843,600KRW

900,600KRW

College of Nursing,

Graduate School of Nursing

923,400KRW

Single : 2,234,400KRW

Double : 1,436,400KRW

Double : 1,698,600KRW

Triple : 923,400KRW

College of Dentistry

955,800KRW (118 nights)

Single (Disabled) : 1,436,400KRW

Single (Disabled) : 1,436,400KRW

Single (Severely Disabled) : 1,869,600KRW


 

 

2. Refund Policy

   A. Cancellation 1 day before the official move-in date : Fully Refund

  B. Cancellation on and after Move-in date (No Full Refund) : Deduct 150,000 KRW and refund the rest (calculated by day)

  C. Cancellation after 2023.05.29(Mon) : No Refund

1) When you forcefully moved-out, only 90% of refund will be refunded.

2) In the event of a change in student status due to a leave of absence, expulsion, etc., he/she shall leave the dormitory within 10 days from the date of change in school, and the refund policy shall be the same as above.

3) For KGSP students, if you plan to cancel the dormitory after successfully accepted to a dormitory, MUST apply for cancellation even if you are not subjected to pay the dormitory fee personally. Otherwise, dormitory fee will be charged.

4) When a scholarship student leaves the school due to a leave of absence during the semester, the above policy shall be applied retroactively to his/her own burden and shall leave the school after payment.

 

3. Assigned Room Confirmation : 2023. 2. 22(Wed) 10:00 ~

A. Roommate application

1) Period : 2023. 2. 20(Mon) 10:00 ~ 15:00 After the period, random assign.

2) Procedure : Yonsei Portal Dormitory Roommate Request

One of 2 apply. Enter the other's student number and reason for application and apply. When the other receiving the application approves, request completed.

 

4. Move-in

A. Date : 2023. 2. 28(Tue) ~ 3. 1(Wed) 10:00 ~ 18:00 / College of Dentistry (undergraduate) : 2023.02.26(Sun) 10:00 ~ 18:00

The date is based on the academic schedule, and it is not possible to move in other than the above schedule.

B. Essential documents to submit on the move-in date : Cannot move-in without documents. Must be submitted on paper.

1) COVID-19 Self-kit Test result or Rapid Antigen Test result

* Only valid within 24 hours of the date of move-in

** [Self-kit Test] You can use the app with the date and time stamped on it. (Photos or captured images cannot be submitted.)

*** COVID-19 related documents may be changed at the time of move-in.

Students entering Korea from China can submit PCR test results or Rapid Antigen Test results only. (Self-kit results cannot be submitted.)

2) Chest X-ray (tuberculosis result) (within 2 months)

* If the result paper is issued overseas, notarized English results only can be submitted.

3) Foreign medical certificates that are not notarized cannot be submitted, so please use domestic medical institution for a check-up.

4) Prepare ID, personal items and bedding (mattress covers, blankets, and pillows).

C. Procedure : Lobby Submit ID and documents Receive the handout and move-in

D. Items that are not allowed to bring : Refrigerator and Heating Items which can cause a fire in the dormitory (electric heating pad, iron, kettle, rice cooker, etc), pets and candles.

Please move-in on the official date. After the official move-in date, come to the Housing Office located at Muak#4 on weekdays. (9AM~Noon & 1PM~5PM)

 

5. Free Parking Period : 2023. 2. 28(Tue) ~ 3. 1(Wed)

Free parking tickets are available at the guard office of each dormitory. Free once in the period, after that, parking fee will be charged.

 

6. Parcel Delivery : Make it arrive a day ahead of move-in date. Students should take there parcels themselves from the main gate so write name and address in large font.

 

7. Inquiry : 02)2123-8419, 3616 / muakdorm@yonsei.ac.kr

 

 

2023. 2. 16.

 

Housing Office

 

 

TOP