커뮤니티

선발일정

[마감] 2021학년도 1학기 신촌캠퍼스 생활관 입사 신청 (2021-1st semester Sinchon Campus Dormitory Application Guide )

작성 :
무악행정지원 (2020-12-30)
읽음 :
23,196
공통
일정 : 2021-01-12 ~ 2021-01-13

첨부파일

첨부파일양식-복학생서약서.hwp 내려받기

첨부파일Pledge for Re-entering Students(영문).doc 내려받기

첨부파일(최종) 2021-1학기_입사신청안내문_재학생.복학생.pdf 내려받기

첨부파일(Updated) 2021-1st semester Sinchon Campus Dormitory Application Guide.pdf 내려받기

× 닫기

2021학년도 1학기 신촌캠퍼스 생활관 입사 신청

 

* 2021-1학기 제한된 입사자격에 해당하는 지원자는 5번항 필수서류 제출 내용 숙지 후, 2021.02.03.() 10:00 ~ 2021.02.08.() 23:00 기한내에 필수서류 업로드 바랍니다. 제출 방법 : 생활관 홈페이지 → 입사신청 → On-line Application → 파일첨부 {파일첨부는 3개까지만 가능하니 3개 이상일 경우 하나의 파일로 묶어 업로드

주민등록등본가족관계증명서기타(묶음)}

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- English below 

 

생활관은 별도 격리시설이 없습니다. 210일 이후 입국자는 226일 입사가 불가하니 2주간(입사일 기준) 해외입국자 자가격리 일정을 잘 체크하고 자가격리 진행 후 입사해 주시기 바랍니다.

 

1. 지원 자격 및 선발 방법

 

 가. 지원 자격(다음 조건이 모두 충족되어야 함)

  ■ 공통1-1) 2021-1학기 신촌캠퍼스 소속의 학부 및 대학원(일반 및 전문대학원) 재학생 또는

    복학예정자(붙임의 서약서 업로드) 2020-2학기(휴학생의 경우 직전학기) 성적이

    학부생은 1.7/4.3이상, 대학원생은 2.0/4.3이상

  ■ 공통1-2) 2021-1학기 신촌캠퍼스 소속의 일반대학원 및 전문대학원 신입생

  ■공통2) 부와 모가 모두 서울 이외의 지역 거주자, 해외거주자 또는 지원자가 외국인인 유학생

 나. 선발 방법 : 인터넷 접수 후 1차 컴퓨터 추첨 후 5항 필수서류제출 확인으로 최종 선발함.

 다. 유의 사항

  1) 서류(다음 5.) 미제출대상 : 법학전문대학원생, 일반대학원 법학과, 치과대학, 간호대학, 외국인유학생(신청자 본인)

  2) 미래캠퍼스 소속 학생은 신촌캠퍼스 기숙사 신청이 불가함.

  3) 신촌캠퍼스 기숙사 및 송도학사 거주 중 강제퇴사자는 입사신청이 불가함.

  4) 신촌 및 국제캠퍼스 기숙사간 이중지원은 불가함.

  5) 학부생이 방학기간 거주중이어도 대학원 진학 시 대학원 기숙사로 신규신청 해야함

  6) 입사 후 휴학 시 퇴사대상임.

 

2. 신촌캠퍼스 기숙사별 거주대상 및 기숙사비

   **학사별 거주대상을 확인하시고 신청하세요. 대상이 아닌 경우 불합격 처리됨.

 

 기숙사 

 인실

 

 거주대상 

 1학기 기숙사비()

 

 방크기 

 샤워실및화장실

 

 편의시설 

 무악1학사

 

 2인실

 

 학부(남자)

 

 추후공지

 

 4.09

 

 층별 공동

 

 휴게실, 체력단련실,

 컴퓨터실, 세탁실, ATM

 

 무악2학사

 

 2인실

 

 학부 및 대학원(여자)

 

 

 

 4.09

 

 층별 공동

 

 휴게실, 독서실, 컴퓨터실, 빨래방,세탁실, 기도실, ATM

 무악3학사

 (의료원동)

 2인실

 

 치과대학(,), 

 간호대학(,),

치의학,간호학-대학원

  (,)

 

 

 4.27

 

 층별 공동

 

 휴게실, 독서실, 체력단련실, 컴퓨터실,무인편의점, 세탁실, 셀프키친,

예배실, 기도실,

*무악4학사 외국인동

 (B2~5)

 1인실

 

외국인, 재외국민인 

학부 및 대학원생   

(,)

 

  

 

 6.4

 

 사생실내

 

 휴게실, 체력단련실, 독서실, 컴퓨터실,무인편의점, 세탁실, 셀프키친

 

 2인실   8.6 사생실내
 1인실 장애인실   6.4 사생실내
 1인실
 중증장애인실
     (보호자 동반실)
    8.6 사생실내
 *무악 4학사는 현재 리모델링 공사중이며, 공사 진행상항에 따라 입사일이 조금 늦춰질 수 있습니다.
일정 변동시 2월초 다시 공지해드리겠습니다.

 우정원

 

 2인실

 

 학부(, )

 

(장애인실동일) 

 

 6.8

 

 사생실내

 

 커뮤니티룸, 체력단련실, 독서실, 컴퓨터실, 세미나실, 기도실, 세탁실,

셀프키친, 무인편의점

(3인실 침대 길이는 일반 싱글보다 길이가 약 10cm 작음)

 3인실  6.8 사생실내

 법현학사

 

 2인실

 

 법학전문대학원, 일반대학원, 전문대학원(,)

 

(장애인실동일)

 

 6.9

 

 사생실내

 

 편의점, 카페, 식당, 스터디룸, ,체력단련실, 휴게실, 세탁실, 셀프키친, ATM

 

 

    1인실

 

 

 법학전문대학원

(,)

                      6.9 사생실내

 

 

 

3. 입사 신청 기간 및 방법

 가. 인터넷 신청 기간 : 2021.01.12() 10:00 ~ 01.13() 17:00까지

 . 신청 방법 : 생활관 홈페이지(https://dorm.yonsei.ac.kr/) 로그인 입사신청 →  On-line Application

 

4. 1차 합격자 발표 : 2021.01.18() 18:00 (업데이트) 2021.02.15.() 15:00 ~ 

 

5. 1차 합격자 필수 제출 서류 : 미제출시 불합격 처리됨

 가. 제출 기간 : 2021.01.19() ~ 01.22() 18:00 *복학생 서약서는 1차 합격시, 서류제출기간에 기타항목에 업로드 (업데이트) 

                2021.02.03.() 10:00 ~ 2021.02.08.() 23:00

 나. 제출 방법 : 생활관 홈페이지 입사신청 on-line Application 파일첨부

 다. 제출 서류

  1) 국내거주자로 부모와 학생이 같은 거주지에 있는 경우 : 주민등록등본, 가족관계증명서 각1.

  2) , , 학생의 주민등록 거주지가 다를 경우 : ,,학생의 주민등록등본 각 1부 및 가족관계증명서 1

  3) 학생이 편부모(부 또는 모 사망, 이혼 등) 가정일 경우 : 함께 거주하는 부()와 학생의 주민등록등본 및 가족관계증명서(부 또는 모 명의로 발급) 1

  4) 해외거주자 : 본인과 가족의 재외국민등록부등본 1부 및 가족관계증명서(또는 가족 확인 가능한 서류)

    ※ 국내 외교통상부에서 발급 가능 / 연락처 02-2100-2114

  5) 부모가 해외에 있고 학생이 국내거주중일 경우 : 부모의 재외국민등록부등본과 학생의 주민등록등본 각 1부 및 가족관계증명서 1

  6) 장애인 : 학생 본인의 장애인증명서 1/ 지원 자격 충족 시 우선선발 대상

 라. 제출 서류 주의사항(아래 주의 사항을 지키지 않을 경우 서류 미비로 탈락 될 수 있음)

  주1) 전 구성원의 성명과 구성원의 세대주와의 관계 기재 필수(이름을 * 표시 하지 말 것)

  주2) 주민등록번호 생년월일을 제외한 뒷자리는 *표시로 발급받거나 흑색으로 지운 후 제출

  주3) 제출서류 유효기간 : 2020.12.21() 이후 발급분

  주4) 주의 사항 미준수, 서류미비, 허위서류 또는 기재사항에 허위사실 확인 시 입사신청에서 제외함.

 

6. 기숙사비 납부

 가. 대상 : 서류 제출 최종 합격자

 나. 일시 : 2021.01.27() 17:00 ~ 01.29()까지_미납시 입사취소  2021.02.15.() 15:00 ~ 2021.02.17.()

    홈페이지 마이페이지 선발결과/청구서 개인 가상계좌·기숙사비 확인 개인 가상계좌로 납부

 

7. 입사시 필수 서류 제출

 가. 입사자로 선발된 학생은 코로나 검사 결과지*, 흉부x(폐결핵) 검사 결과지출입국사실증명서 각 1부 제출

     (*코로나 검사지는 입사일 5일이내 검사, 흉부 x선은 2개월 이내 검사만 유효. 원본 서류 미비시 입사 불가)

     **코로나 및 기타 검사 비용은 본인부담임.

     **입사일 기준으로 한 달내 해외 출입국 내역이 있는 경우 입사가 보류될 수 있음.

 나. 공증이 되지 않은 외국 진단서는 제출이 불가하오니 국내 의료기관을 이용바람.

 

8. 입사일시 : 2021.02.26() ~ 02.28()까지, 입사체크 시간: 10:00 ~ 18:00사이

  **코로나19로 인하여 강의 형태가 비대면으로 전환될 경우 입사 연기(혹은 취소)될 수 있음.


9. 신촌캠퍼스 생활관 문의

 가. 무악학사 및 우정원 : 02)2123-8419, 3601, 3622

 나. 법현학사 : 02)2123-3693, 3617

 다. 전자우편 : muakdorm@yonsei.ac.kr

 ※ 상기 일정은 학교 상황에 따라 변경될 수 있음.

 

 

생 활 관

 

 

2021-1st semester

Sinchon Campus Dormitory Application Guide 

 

- 외국인 전용 안내문 -

 

 

Note : There are no designated place to quarantine at Muak, Woojungwon, and Beophyeon. Those who arrive in Korea from abroad after 10th of Feb 2021 will not be able to move into the dorm on the 26th of Feb, 2021. Please make sure to follow the Korean government’s self-isolated period (14days) protocols outside of dormitory before moving into dormitory.
 

 

 

1. Eligibility & Selection Method

  A. Eligibility

   2021-1st semester enrolled and returnee* undergraduate students and graduates(regular and professional) students of Sinchon Campus.

   ■ 2021-1st semester freshmen of general and specialized graduate schools of Sinchon Campus

   ■ Locals (exclusive of Seoul), Oversea Koreans (based on the parents’ residence), and Foreign Students

 B. Selection Methods : 1st round is through computer draw and final selection will be made after examine the unloaded papers.

 C. Note

 1) Exempt from proving the parents’legal address outside of Seoul to apply : Law School, Graduate School of Law, College of Dentistry, College of Nursing, Foreign                   Students

 2) Students belonging to the Mirae Campus are NOT allowed to apply for dormitories on Sinchon Campus.

 3) Students those forcefully checked out due to the violation of dormitory rules cannot apply.

 4) Duplicated applications between Sinchon and International Campus dormitories are NOT permitted.

 5) If the current undergraduate student become a graduate student, must apply to a graduate student dormitory

 6) If you leave school during the semester, MUST check-out the dormitory

 

2. Dormitory Fee & Facilities of Sinchon Campus *please see the attached file

**Please make sure to apply after the checking the object(affiliation), If you apply to dormitory that you are not objected to will not be selected. 

 Dormitory

 

 

 Type

 

 Object 

 Dormitory Fee (Korean won)

 

 Size

             () 

 Shower room & Bathroom

 

 Facilities 

 Muak #1

 

 Double

 

 Undergraduate 

(Male)

 

 Will be announced

 

  4.09

 

 Shared

 

 Lounge, Gym, Laundry room, Computer room, ATM

 Muak #2

 

 Double

 

 Undergraduate &

             Graduate 

              (Female)

 

 

 4.09

 

 Shared

 

 Lounge, Study room, Laundry room, Computer room, Prayer room, ATM

 Muak #3

(Dentistry & Nursing)

 Double

 

 College of Dentistry and Nursing

(Male, Female)

Graduate School of Dentistry and Nursing ONLY

          (Male, Female)

 

 

 4.27

 

 Shared

 

 Lounge, Laundry room, Study room, Computer zone, Gym, Chapel & Prayer room, Self kitchen, Convenience store, Self-Cafe

 *Muak #4 Foreign             Student Building

 (Wing B-2F~5F)

 Single

 

 Foreign, Oversea Koreans of Undergraduate,

Graduate

         (Male, Female)

 

 

 6.4

 

 Inside the room

 

 Lounge, Gym, Study room, Laundry room, Study room, Convenience store, Computer room, Self-kitchen

  Double

 

 

 

 8.6

 

 Inside the room

 

 Single

 

 Disable

 

 

 

 6.4

 

 Inside the room

 

 Single

 

 Severely Disable

  (Accompany by  a                                      Guardian)

 

 

 8.6

 

 Inside the room

 

 * Note: Muak #4 is currently under remodeling, therefore according to the construction schedules move-in date might be delayed. 

          We will announce in February, if there are any changes of the construction periods. 

Woojungwon

 Double

 

 Undergraduate

(Male, Female)

 

 

 6.8

 

 Inside the room

 

 Community room, Laundry room, Study room, Computer room, Gym, Self kitchen, Convenience store, Self-Cafe

*(The bed in the triple room of Woojungwon is 10cm shorter than other rooms’beds.)

 *Triple

 

 

 

 6.8

 

 Inside the room

 

 Beophyeon House

 

 Double

 

 Law School

General, Specialized Graduate School

(Male, Female)

 

 

 6.9

 

 Inside the room

 

 Convenience store, Cafe, Restaurant, Study room, Gym, Lounge, Laundry room, Self-kitchen, ATM

Single

 Law School

(Male, Female)

   6.9  Inside the room

 

 

3. Application period and methods

 A. Online application period : Jan 12(Tues.), 2021 10:00 (10AM) ~ Jan 13(Wed.), 2021 17:00(5PM)

 B. How to apply : Housing Office website (https://dorm.yonsei.ac.kr/) Log-in 입사신청 on-line Application

 

4. 1st Round Result : Jan 18(Mon.), 2021 18:00  Feb, 15(Mon.), 2021 15:00 ~

 

5. Those who are accepted on the 1st Round : 미제출시 불합격 처리됨

 If you are a foreigner no need to prove address of your parents to apply Sinchon Campus Dormitories.

 However, if you are returnee MUST write the pledge of returning school(복학생서약서) and upload it on the designated period.

 

 A. Uploading period : Jan 19(Tues.), 2021 ~ Jan 22(Fri.), 2021 by 18:00 (6PM)   Feb, 3(Wed.), 2021 10:00 (10AM) ~ Feb, 8(Mon.), 2021 23:00 (11PM)

 B. How to upload : Housing Office website 입사신청 on-line Application Attach files

Note) Excluded from application for dormitory when verifying false information in non-compliance with precautions, lack of documents, false documents, etc

 

6. Payment

 A. Object : Final successful candidates

 B. Payment Period : Jan 27(Wed.), 2021 17:00 ~ Jan 29(Fri,), 2021  Feb, 15(Mon.) 15:00 ~ Feb, 17(Wed.), 2021

 dorm.yonsei.ac.kr My page(마이페이지) Application Status(선발결과/청구서) check your personal virtual account number and dormitory fee pay according to the info

 

7. Essential documents to submit on the Move-in date (original papers ONLY)

 A. COVID-19 test result*, Chest X-ray (tuberculosis result*), Certificate of Entry and Exit

 (* COVID-19 test result is only valid for only 5days after examinations *Tuberculosis test result is valid for within two months)

 

**COVID-19 and other tests fee is under personal expenses

**Those who have been to aboard within a month can be an object of delayed check-in

 

 B. Foreign medical certificates that are not notarized cannot be submitted, so please use domestic medical institutions for a check up

 

8. Move-in Date: Feb 26(Fri.), 2021 ~ Feb 28(Sun.), Check-in time: 10:00(10AM) ~ 18:00 (6PM)

**Due to COVID-19 and other infectious disease, if lectures of 2021-1st semester become online courses, the move-in date can be delayed or cancelled.

 

9. Contact Information

 A. Muak and Woojungwon Dormitories : 02)2123-8419, 3601, 3622

 B. Beophyeon House : 02)2123-3693, 3617

 C. Email : muakdorm@yonsei.ac.kr

 ※ The schedules mentioned above might be changed due the change of university’s academic calendar.

 

 

 

Housing Office 

 

TOP