커뮤니티

선발일정

2022년도 여름방학 신규 입사신청 안내 (2022-Summer Dormitory Application Guide)

작성 :
생활관(행정팀) (2022-05-16)
읽음 :
6,170
무악학사
첨부파일

첨부파일2022년도 여름방학 신규 입사신청 안내.pdf 내려받기

첨부파일2022-Summer Dormitory Application Guide.pdf 내려받기

× 닫기

                                               2022년도 여름방학 신규 입사신청 안내

-무악학사 비사생-

 

여름방학 전체 기간[2022.06.25.() ~ 2022.08.20.()] 입사 신청(단기 거주 신청은 받지 않음)이며, 2학기 거주와는 무관함을 알려드리니 착오없으시길 바랍니다.

 

1. 지원 자격 및 선발 방법

. 지원 자격

▶ 공통1) 2022-1학기 신촌캠퍼스 소속의 학부, 대학원 재학생 중 2021-2학기(휴학생의 경우 직전학기성적이 1.7/4.3이상, 대학원생은 2.0/4.3이상인 자

 공통2) 부와 모가 모두 서울 이외의 지역 거주자, 해외거주자 또는 지원자가 외국인인 유학생

. 선발 방법 : 1- 컴퓨터 추첨, 2- 다음 5. 필수 서류 제출자 최종 입사 확정

. 유의 사항

1) 서류(다음 5.) 미제출대상 : 치과대학, 간호대학, 외국인유학생

2) 송도학사 및 신촌캠퍼스 강제퇴사자는 기숙사 입사신청 불가

3) 기숙사 중복지원 불가 (신촌, 국제 모두 해당됨)

 

2. 신촌캠퍼스 기숙사별 거주대상 및 주요 안내_거주대상이 아닌 학사를 선택한 경우 자동탈락

기숙사

인실

거주대상

기숙사비

샤워실 및 화장실

편의시설

무악1학사

2인실

학부()

402,080

층별공동

휴게실, 독서실, 체력단련실, 컴퓨터실,

세탁실, ATM

무악2학사

2인실

학부 및 대학원()

430,080

층별공동

휴게실, 독서실, 컴퓨터실, 빨래방, 세탁실,

기도실, ATM

무악3학사

2인실

간호대학, 치과대학 학부 (.)

미래캠퍼스 보건과학대학 실습생(.)

442,400

층별공동

휴게실, 독서실, 체력단련실, 컴퓨터실,

세탁실, 무인편의점, 셀프키친,

예배실, 기도실

**코로나-19로 식당 영업이 중지된 상태임을 알려드리니 참고하시기 바랍니다.

 

3. 입사 신청 기간 및 방법

. 인터넷 신청 기간 : 2022.05.30() 10:00 ~ 05.31() 23:00 마감

. 신청 방법 : 생활관 홈페이지(https://dorm.yonsei.ac.kr/) 로그인 입사신청 → on-line Application(주소는 보호자의 등본 주소를 기재)

 

4. 1차 합격자 발표 : 2022.06.08() 10:00

 

5. 1차 합격자 필수 제출 서류 : 미제출시 불합격 처리됨

. 제출 기간 : 2022.06.08() 10:00 ~ 06.10() 17:00

. 제출 방법 : 생활관 홈페이지 마이페이지 입사신청내역 하단 파일첨부

. 제출 서류

1) 국내거주자로 부모와 학생이 같은 거주지에 있는 경우 : 주민등록등본 1.

2) , , 학생의 주민등록 거주지가 다를 경우

- ,,학생의 주민등록등본 각 1부 및 가족관계증명서 1

3) 학생이 편부모(부 또는 모 사망, 이혼 등) 가정일 경우

- 함께 거주하는 부()와 학생의 주민등록등본 및 가족관계증명서(부 또는 모 명의로 발급) 1

4) 해외거주자

- 본인과 가족의 재외국민등록부등본 1부 및 가족관계증명서(또는 가족임을 확인 가능한 서류)

- 국내 외교통상부에서 발급 가능 / 연락처 02-2100-2114

5) 부모가 해외에 있고 학생이 국내거주 중일 경우

- 부모의 재외국민등록부등본과 학생의 주민등록등본 각 1부 및 가족관계증명서 1

6) 장애인 : 학생 본인의 장애인증명서 1/ 지원 자격 충족 시 우선선발 대상

. 제출 서류 주의사항(아래 주의 사항을 지키지 않을 경우 서류 미비로 탈락 될 수 있음)

1) 전 구성원의 성명과 구성원의 세대주와의 관계 기재 필수(이름을 * 표시 하지 말 것)

2) 주민등록번호 생년월일을 제외한 뒷자리는 *표시로 발급받거나 흑색으로 지운 후 제출

3) 제출서류 유효기간 : 2022.05.08() 이후

4) 주의 사항 미준수, 서류미비, 기재사항에 허위사실 확인 시 입사신청에서 제외함

 

6. 기숙사비 납부

. 대상 : 서류 제출 최종 합격자

. 일시 : 2022.06.15() 17:00 ~ 06.17() 23:00까지_미납시 입사취소

생활관 홈페이지 마이페이지 선발 대상 개인별로 부여되는 가상계좌로 입금

 

7. 입사시 필수 서류 제출_미제출시 입사 불가

. 신속항원검사 음성확인서 1_입사일 기준 1일 이내 검사분 유효

. 흉부 x선 결핵검사 결과지 1_입사일 기준 2개월 내 검사분 유효

 

8. 입사일시 : 2022.06.25() 10:00 ~ 18:00사이

** 입사 절차는 행정실에서 진행되며, 공식 입사일 이후 입사 체크는 평일에만 가능.

 

9. 문의 : 무악학사 행정실 02-2123-8419 / muakdorm@yonsei.ac.kr

상기 일정은 학교 상황에 따라 변경될 수 있습니다.

 

 

 

 

2022.05.16.

 

                                                                                        생 활 관 

 

 

 

 

 

                                      2022-Summer Dormitory Application Guide

-for Non-residents of Muak-

 

We are accepting applications for admission for the 2022-Summer, and it has nothing to do with residency in the 2022-2nd semester.

※ The period of residence for the 2022-Summer is 2022.06.25.(Sat)~08.20(Sat).

 The short-term residence applications are not accepted.

 

1. Eligibility & Selection

A. Eligibility

▶ 2022-1st semester enrolled and returnee* undergraduate students and graduates students of Sinchon Campus *Previous semester’s GPA should be over 1.7/4.3 (Undergraduate) or 2.0/4.3 (Graduate) or above

 Locals (exclusive of Seoul), Overseas Koreans (based on the parents’residence), and Foreign Students

B. Selection : Computer Random Draw Examination of submitted documents

C. Note

1) Subjects for non-submission of documents : Muak #3 applicants, Foreigner

2) Forced-out students due to the violation of dormitory rules cannot apply. (Regardless of Campus)

3) Duplicate application for dormitory is not allowed (applies to both Sinchon and International Campus)

 

2. Dormitory Fee & Facilities of Sinchon Campus

   ※ If you apply to dormitory that you are not objected to will not be selected.

 

Dormitory

Type

Object

Dormitory Fee

Shower room & Bathroom

Facilities

Muak #1

Double

Undergraduate (Male)

402,080KRW

Shared

Lounge, Gym, Study room,

ATM, Laundry room,

Computer room

Muak #2

Double

Undergraduate and

Graduate (Female)

430,080KRW

Shared

Lounge, Restaurant,

Convenience store,

Study room, Prayer room,

Laundry room,

Computer room, ATM

Muak #3

Double

College of Dentistry and Nursing (Male, Female)

Health Sciences Student from Mirae Campus

(Male, Female)

442,400KRW

Shared

Lounge, Study room, Gym,

Computer room,

Convenience store,

Laundry room, Self-kitchen,

Chapel & Prayer room

**Restaurant is closed due to COVID-19.

 

3. Application Period and Methods

A. Online Application : 2022.05.30(Mon) 10:00 ~ 05.31(Tue) 23:00

B. How to Apply

: dorm.yonsei.ac.kr Log-in 입사신청 On-line Application(write the address of guardian’s resident registration certificate)

 

4. 1st Round Result : 2022.06.08(Wed) 10:00

 

5. Required documents for those who are accepted on the 1st Round :

* Failure to submit the required documents will result in rejection.

A. Upload period : 2022.06.08(Wed) 10:00 ~ 06.10(Fri) 17:00

B. How to upload : Housing Office website My Page Application History Attach files

C. Required documents

1) If the parent and student reside in the same residence as a domestic resident : A copy of Resident Registration Certificate

2) If the residence of the father, mother, and student is different : A copy of Resident Registration Certificate of the father, mother, and student each & a copy of Family Relationship Certificate

3) If the student is from a single parent (father or mother death, divorce, etc.)

: A copy of Resident Registration Certificate of the parent living together, and student each & a copy of Family Relationship Certificate (issued in the name of the father or mother)

4) Overseas residents : A certified copy of the Overseas Korean Register of the student and student’s family & a copy of Family Relationship Certificate

Issued by the Ministry of Foreign Affairs and Trade in Korea (02-2100-2114)

5) If the parent is abroad and the student is residing in Korea : A copy of the parent’s Overseas Korean Register & a copy of the student’s Resident Registration Certificate & a copy of Family Relationship Certificate

6) Disabled : A copy of Certificate of the Disabled person

(Priority will be given to applicants who meet the requirements)

D. Precautions (Failure to observe the following precautions may result in disqualification due to insufficient documents)

1) The names of all family members and their relationship to the head of the household are required (Do not put * on names)

2) The last digits of the resident registration number, except for the date of birth, are issued with a * or erased in black before submitting.

3) Validity of submitted documents : issued after 8th May (Sun), 2022

4) Excluded from application for dormitory when verifying false information, lack of documents, fake documents, etc.

 

6. Payment

A. Object : Final successful applicants for submission of documents

B. Period : 2022.06.15.(Wed) 17:00 ~ 06.17(Fri) 23:00 *Cancellation of selection in case of non-payment

dorm.younsei.ac.kr My Page Application Status Check your personal virtual account number and dormitory fee pay according to the info

 

7. Essential documents to submit on the Move-in date

A. The negative confirmation certificate of the rapid antigen test (Valid within 1 day)

B. Chest X-ray (tuberculosis result) (within 2 months)

 

8. Move-in Date : 2022.06.25(Sat) 10:00 ~ 18:00

** Since the admission procedure is conducted in the Housing Office, you can only move-in on weekdays after the official move-in date.

 

9. Inquiry : 02)2123-8419 / Email : muakdorm@yonsei.ac.kr

The schedules mentioned above might be changed.

 

 

2022.05.16.

 

                                                         Housing Office 

 

 

TOP