커뮤니티

선발일정

2022학년 여름방학 신규 입사 1차 발표 및 서류제출 안내 (2022-Summer Dormitory Result & Submission of Documents for Dormitory)

작성 :
생활관(행정팀) (2022-06-08)
읽음 :
3,067
무악학사
첨부파일

첨부파일생활관 2022학년도 여름방학 서류 제출자 발표.pdf 내려받기

첨부파일2022-Summer Dormitory Result & Submission of Documents.pdf 내려받기

× 닫기

생활관 2022학년도 여름방학 서류 제출자 발표

<여름방학 신규 신청자 대상>

 

1차에 선발된 학생은 아래 필수 서류를 기간내 제출하시기 바랍니다.

 

1. 서 류 제 출

. 제출 기간 : 2022.06.08() 10:00 ~ 06.10() 17:00

. 제출 방법 : 홈페이지 마이페이지 입사신청내역 서류 업로드(파일첨부)

(외국인, 신촌캠퍼스 간호대학, 치과대학 학생은 제출대상에서 제외)

. 해당 서류 PDF파일 업로드

첨부는 3개까지 가능하며, 3개 이상일 경우 주민등록등본, 가족관계증명서, 기타(묶음)로 업로드, 파일에 비밀번호 설정시 확인불가로 탈락됨을 알려드리니 유의하시기 바랍니다.

1) 국내거주자로 부모와 학생이 같은 거주지에 있는 경우 : 주민등록등본 1

2) , , 학생의 주민등록 거주지가 다를 경우 : , , 학생의 주민등록등본 각 1부 및 가족관계증명서 1

3) 학생이 편부모(부 또는 모 사망, 이혼 등) 가정일 경우 : 함께 거주하는 부()와 학생의 주민등록등본 및 가족관계증명서(부 또는 모 명의로 발급) 1

4) 해외거주자 : 본인과 가족의 재외국민등록부등본 1부 및 가족관계증명서 국내 외교통상부에서 발급 가능 / 연락처 02-2100-2114

5) 부모가 해외에 있고 학생이 국내거주중일 경우 : 부모의 재외국민등록부등본과 학생의 주민등록등본 각 1부 및 가족관계증명서 1

6) 장애인 : 학생 본인의 장애인증명서 1/ 지원 자격 충족 시 우선선발 대상

7) 원주캠퍼스 소속 학생은 신촌세브란스 실습확인서 1(원주캠퍼스 학과 행정실로 문의)

. 제출 서류 주의사항(아래 주의 사항을 지키지 않을 경우 서류 미비로 탈락 될 수 있음)

1) 전 구성원의 성명과 구성원의 세대주와의 관계 기재 필수(이름을 * 표시 하지 말 것)

2) 주민등록번호 생년월일을 제외한 뒷자리는 *표시로 발급받거나 흑색으로 지운 후 제출

3) 제출서류 유효기간 : 2022.05.08() 이후 발급분

4) 주의사항 미준수, 서류미비, 허위서류 또는 기재사항에 허위사실 확인 시 입사신청에서 제외함. 5) 제출 서류 오류시 별도 연락은 하지 않음.

 

2. 최종 합격자 발표 : 2022.06.15() 17:00

 

3. 기숙사 납부 : 2022.06.15() 17:00 ~ 06.17() 23:00까지_미납(마감시간 후 납부포함)시 선발 취소됨

생활관 홈페이지 마이페이지 선발 대상 개인별로 부여되는 가상계좌로 입금

 

4. 입사일시 : 2022.06.25() 10:00 ~ 17:00사이

** 입사 절차는 행정실에서 진행되며, 공식 입사일 이후 입사 체크는 평일에만 가능.

 

5. 입사시 필수 서류 제출_미제출시 입사 불가

. 신속항원검사 음성확인서 1_입사일 기준 1일 이내 검사분 유효

. 흉부 x선 결핵검사 결과지 1_입사일 기준 2개월 내 검사분 유효

 

6. 문의 : 무악학사 행정실 02-2123-8419 / muakdorm@yonsei.ac.kr

 

2022. 06. 08

 

                                                                        연세대학교 생활관 

 

 

 

 

 

2022-Summer Dormitory Result & Submission of Documents

 

Students selected for the summer dormitory of 2022 are requested to submit the applicable documents and the required documents within the period.

 

1. Required documents for those who are accepted on the 1st Round

A. Upload period : 2022.06.08(Wed) 10:00 ~ 06.10(Fri) 17:00

B. How to upload : dorm.yonsei.ac.kr My page Application History Attach files

(Foreigner, College of Dentistry and Nursing of Sinchon Campus students are excluded from submission)

C. Required documents {upload PDF file}

* You can attach up to 3 attachments, so if there are more than 3, upload them together as one file (ex: Resident Registration Certificate, Family Relationship Certificate, etc)

** If you set a password in the file, you are rejected from the dormitory selection because it cannot be verified.

1) If the parent and student reside in the same residence as a domestic resident : A copy of Resident Registration Certificate

2) If the residence of the father, mother, and student is different 

: A copy of Resident Registration Certificate of the father, mother, and student each & a copy of Family Relationship Certificate

3) If the student is from a single parent (father or mother death, divorce, etc.)

: A copy of Resident Registration Certificate of the parent living together, and student each & a copy of Family Relationship Certificate (issued in the name of the father or mother)

4) Overseas residents : A certified copy of the Overseas Korean Register of the student and student's family & a copy of Family Relationship Certificate Issued by the Ministry of Foreign Affairs and Trade in Korea (02-2100-2114)

5) If the parent is abroad and the student is residing in Korea : A copy of the parent's Overseas Korean Register & a copy of the student's Resident Registration Certificate & a copy of Family Relationship Certificate

6) Disabled : A copy of Certificate of the Disabled person (Priority will be given to applicants who meet the requirements)

7) A copy of Sinchon Severance Practice Confirmation for students belonging to Wonju Campus 

   (Inquire at the Wonju Campus Department Administration Office)

D. Precautions (Failure to observe the following precautions may result in disqualification due to insufficient documents)

1) The names of all family members and their relationship to the head of the household are required

(Do not put * on names)

2) The last digits of the resident registration number, except for the date of birth, are issued with a * or erased in black before submitting.

3) Validity of submitted documents : issued after 2022.05.08.(Sun)

4) Excluded from application for dormitory when verifying false information, lack of documents, fake documents, etc.

5) In case of errors in submitted documents, no separate contact will be made.

 

2. Final Round Result : 2022.06.15(Wed) 17:00

 

3. Dormitory Fee Payment : 2022.06.15(Wed) 17:00 ~ 06.17(Fri) 23:00 (Unpaid selection will be called off.)

dorm.yonsei.ac.kr My page Application Status check your personal virtual account number and dormitory fee pay according to the info

 

4. Move-in : 2022.06.25(Sat) 10:00 ~ 17:00

** Since the admission procedure is conducted in the Housing Office, you can only move-in on weekdays after the official move-in date.

 

5. Essential documents to submit on the Move-in date (Cannot move-in without essential documents)

A. The negative confirmation certificate of the rapid antigen test (Valid within 1 day)

B. Chest X-ray (tuberculosis result) (within 2 months)

 

6. Inquiry : 02)2123-8419 / Email : muakdorm@yonsei.ac.kr

 

2022. 06. 08

 

                                                                   Housing Office 

TOP