커뮤니티

선발일정

2022학년도 1학기 신촌캠퍼스 무악학사 신입생ㆍ편입생 합격자 입사 신청 (2022-1st Semester Sinchon Campus Dormitory Application Guide for freshmen and newly transfer students - Muak)

작성 :
무악행정지원 (2022-01-27)
읽음 :
4,615
무악학사
첨부파일

첨부파일2022학년도 1학기 신촌캠퍼스 생활관 무악학사 신입생ㆍ편입생 합격자 입사 신청.pdf 내려받기

첨부파일2022-1st Semester Sinchon Campus Dormitory Application Guide for freshmen and newly transfer students - Muak.pdf 내려받기

× 닫기

 

 

2022학년도 1학기 신촌캠퍼스 생활관 입사 신청

 

 

2022학년 입사자격은 백신 패스제도 시행으로 2차 접종완료자만 신청 가능합니다.

일부 학사는 생활치료센터와 PCR검사자 격리장소로 사용되어 오픈하지 않으며, 오픈된 학사는

2인실 배정을 원칙으로 합니다.

생활관은 별도 격리시설이 없으니 해외입국자는 10(입사일 기준) 자가격리 후 입사하시기 바랍

니다.

 

1. 지원 자격 및 선발 방법

. 지원 자격(2022-1학기 신촌캠퍼스 소속의 다음 조건이 모두 충족되어야 함)

공통1) 음악대학 학부 신입생

(음악대학을 제외한 학과 학생은 국제캠퍼스 입사 신청안내문을 확인바랍니다.)

공통1-2) 편입학 신입생

공통1-3) 재학생 중 백신 2차를 112일 이후 접종 완료한 자

공통1-4) 간호대학, 치과대학 소속 재학생 및 편입학 신입생

공통1-3, 1-4의 재학생의 직전학기 성적은 1.7/4.3 이상이여야 함.

공통2) 부와 모가 모두 서울 이외의 지역 거주자, 해외거주자 또는 지원자가 외국인 유학생

. 선발 방법 : 인터넷 접수 후 1차 컴퓨터 추첨 5항 필수서류제출 확인으로 최종 선발함.

. 유의 사항 :

1) 서류(다음 5) 미제출 대상 : 간호대학, 치과대학, 외국인유학생(신청자 본인)

2) 신촌 및 국제캠퍼스 기숙사간 이중지원은 불가함.

3) 입사 후 휴학 시 퇴사대상임.

 

2. 신촌캠퍼스 기숙사별 거주대상 및 기숙사비_대상이 아닌 학사 선택시 자동 불합격 처리됨.

 

기숙사

인실

거주대상

기숙사비()

신규입사기준

샤워실 및 화장실

편의시설

무악1학사

2인실

학부(남자)

818,520

층별 공동

휴게실, 체력단련실, 독서실,

세탁실, 컴퓨터실, 무인편의점

무악2학사

2인실

학부 및 대학원(여자)

875,520

휴게실, 식당, 편의점, 독서실, 빨래방, 세탁실, 컴퓨터실, 기도실, ATM

무악3학사

(의료원동)

2인실

간호대학, 치과대학

학부 (,)

900,600(간호대)

휴게실, 독서실, 체력단련실, 컴퓨터실,

무인편의점, 세탁실, 셀프키친,

예배실, 기도실

940,100(치과대)

 

현재 거주 중인 학생의 기숙사비는 기재된 금액과 다르니 합격자 발표 시 확인 바람

 

3. 입사 신청 기간 및 방법

. 인터넷 신청 기간 : 2022.02.08() 10:00 ~ 02.09() 17:00

. 신청 방법 : 생활관 홈페이지(https://dorm.yonsei.ac.kr/) 로그인 입사신청

on-line Application(주소는 보호자의 등본 주소를 기재) 백신접종 증명서 업로드

백신접종증명서는 정부24 또는 질병관리청에서 발행한 문서만 인정하며, 파일 형식이 다르면 식별이 불가능할 수도 있으니 PDF 파일로만 업로드하세요. (생활관 홈페이지 공지사항에 올라온 Q&A 참고)

 

4. 1차 합격자 발표 : 2022.02.11() 09:00

 

5. 1차 합격자 필수 제출 서류 : 미제출시 불합격 처리됨

. 제출 기간 : 2022.02.11() 09:00 ~ 02.14() 12:00

. 제출 방법 : 홈페이지 마이페이지 입사신청내역 서류 업로드(파일첨부)

. 제출 서류

1) 국내거주자로 부모와 학생이 같은 거주지에 있는 경우 : 주민등록등본, 가족관계증명서 각 1

2) , , 학생의 주민등록 거주지가 다를 경우

: ,,학생의 주민등록등본 각 1부 및 가족관계증명서 1

3) 학생이 편부모(부 또는 모 사망, 이혼 등) 가정일 경우

: 함께 거주하는 부()와 학생의 주민등록등본 및 가족관계증명서(부 또는 모 명의로 발급) 1

4) 해외거주자

: 본인과 가족의 재외국민등록부등본 1부 및 가족관계증명서(또는 가족 확인 가능한 서류)

국내 외교통상부에서 발급 가능 / 연락처 02-2100-2114

5) 부모가 해외에 있고 학생이 국내거주중일 경우

: 부모의 재외국민등록부등본과 학생의 주민등록등본 각 1부 및 가족관계증명서 1

6) 장애인 : 학생 본인의 장애인증명서 1/ 지원 자격 충족 시 우선선발 대상

7) 휴학생 : 복학생 서약서(생활관 홈페이지 서식자료실 양식 참조) 1.

. 제출 서류 주의사항(아래 주의 사항을 지키지 않을 경우 서류 미비로 탈락 될 수 있음)

1) 전 구성원의 성명과 구성원의 세대주와의 관계 기재 필수(이름을 * 표시 하지 말 것)

2) 주민등록번호 생년월일을 제외한 뒷자리는 *표시로 발급받거나 흑색으로 지운 후 제출

3) 제출서류 유효기간 : 2022.01.10() 이후 발급분

4) 주의 사항 미준수, 서류미비, 허위 서류 또는 기재사항에 허위사실 확인 시 입사신청에서

제외함

 

6. 최종 합격자 발표 : 2022.02.16() 10:00

 

7. 기숙사비 납부 : 2022.02.16() 10:00 ~ 02.17() 15:00까지_미납시 입사취소

홈페이지 마이페이지 선발결과/청구서 개인 가상계좌·기숙사비 확인

 

8. 입사시 필수 서류 제출

. 코로나-19 검사 결과지 1_입사일 기준 3일 이내 검사분 유효

검사 결과를 문자나 이메일로 받은 경우 출력하여 이름과 학번 기재하여 제출

. 흉부 x선 결핵검사 결과지 1_입사일 기준 2개월 내 검사분 유효

. 출입국 사실증명서 1_입사일 기준 한달간의 출입국기록 출력

. 기타

1)코로나 및 기타 검사 비용은 본인부담임.

2)입사일 기준으로 한달내 해외 출입국 내역이 있는 경우 입사가 보류될 수 있음.

3)공증이 되지 않은 외국 진단서는 제출이 불가하오니 국내 의료기관을 이용바람.

 

9. 입사일시 : 2022.02.28() ~ 03.01()까지, 입사체크 시간: 10:00 ~ 18:00사이

치과대학(대학원제외) : 2022.02.26() ~ 2022.02.27()까지, 입사체크 시간: 10:00 ~ 18:00사이

** 입사일정은 학사일정을 기준으로 정하므로 해당 일정외 입사가 불가하니 착오없으시길 바랍니다.

 

10. 신촌캠퍼스 생활관 문의

. 무악학사 : 02)2123-8419, 3601, 3622

. 전자우편 : muakdorm@yonsei.ac.kr

 

상기 일정은 학교 상황에 따라 변경될 수 있으니 생활관 홈페이지를 참고해주세요.

 

2022.01.27

생 활 관 

 

 

 

 

 

 

 

 

2022-1st SEMESTER SINCHON CAMPUS DORMITORY APPLICATION GUIDE

 

Due to the implementation of the vaccine pass system, only those who have completed the second vaccination are eligible to apply for the 2022-1st semester dormitory.

Some dormitories are not open since they have been used as Residential Treatment Center and quarantine areas for PCR testers, and Sinchon Campus Muak dormitory decided to implement 2 residents in 1 room.

Those who coming from abroad must complete the quarantine period (10 days) outside, before entering dormitory since there is no separate quarantine facility.

 

1. Eligibility & Selection

A. Eligibility (All the below must be qualified)

1) 2022-1st semester freshmen of College of Music of Sinchon Campus

(Students from departments other than College of Music should check the application guide for the International Campus)

1-2) 2022-1st semester newly transfer students of Sinchon Campus

1-3) Current students those who have completed the second vaccination after Jan 12th

1-4) Current students and newly transfer students of College of Dentistry and Nursing

For 1-3 & 1-4, previous semester’s GPA should be over 1.7/4.3 or above

2) Locals (exclusive of Seoul), Overseas Koreans (based on the parents’residence), and Foreign Students

B. Selection : Computer Random Draw Examination of submitted documents

C. Note

1) Subjects for non-submission of documents : Foreigner, College of Dentistry, College of Nursing

2) Mirae Campus students are NOT permitted to apply for dormitories on Sinchon Campus.

3) If you leave school during the semester, MUST check-out the dormitory.

 

2. Dormitory Fee & Facilities of Sinchon Campus

* If you apply to dormitory that you are not objected to will not be selected.

 

Dormitory

Type

Object

Dormitory Fee (KRW)

For New Entry

Shower room & Bathroom

Facilities

Muak #1

Double

Undergraduate (Male)

818,520 KRW

Shared

Lounge, Gym, Study room, ATM,

Laundry room, Computer room

Muak #2

Double

Undergraduate & Graduate (Female)

875,520 KRW

Lounge, Restaurant, Convenience store, Study room, Prayer room, Laundry room, Computer room, ATM

Muak #3

(Nursing & Dentistry)

Double

College of Nursing

College of Dentistry

(Male, Female)

900,600 KRW

College of Nursing

Lounge, Study room, Gym,

Computer room,

Convenience store,

Laundry room, Self-kitchen,

Chapel & Prayer room

940,100 KRW

College of Dentistry

 

The dormitory fee for current students is different from the listed amount, so please check it

when the final result is announced.

 

3. Application period and methods

A. Online application period : Feb 8th (Tues), 2022 10:00 ~ Feb 9th (Wed), 2022 17:00

B. How to apply : Housing Office website (https://dorm.yonsei.ac.kr/) Log-in 입사신청

On-line Application (write the address of guardian’s resident registration certificate) Upload the Certificate of Vaccination (Check Q&A on website)

Only documents issued by the Government 24 or Korea Disease Control and Prevention Agency

are accepted for the Certificate of Vaccination. If the file format is different, identification may

not be possible, so upload only as PDF files.

 

4. 1st Round Result : Feb 11th (Fri), 2022 09:00 (9AM)

 

5. Required documents for those who are accepted on the 1st Round

* Failure to submit the required documents will result in rejection.

A. Upload period : Feb 11th (Fri), 2022 09:00 ~ Feb 14st (Mon), 2022 12:00

B. How to upload : Housing Office website My Page Application Attach files

C. Required documents

1) If the parent and student reside in the same residence as a domestic resident

: A copy of Resident Registration Certificate & a copy of Family Relationship Certificate

2) If the residence of the father, mother, and student is different

: A copy of Resident Registration Certificate of the father, mother, and student each & a copy of Family Relationship Certificate

3) If the student is from a single parent (father or mother death, divorce, etc.)

: A copy of Resident Registration Certificate of the parent living together, and student each & a copy of Family Relationship Certificate (issued in the name of the father or mother)

4) Overseas residents

: A certified copy of the Overseas Korean Register of the student and student’s family & a copy of Family Relationship Certificate

Issued by the Ministry of Foreign Affairs and Trade in Korea (02-2100-2114)

5) If the parent is abroad and the student is residing in Korea

: A copy of the parent’s Overseas Korean Register & a copy of the student’s Resident Registration Certificate & a copy of Family Relationship Certificate

6) Disabled : A copy of Certificate of the Disabled person

(Priority will be given to applicants who meet the requirements)

7) Returnee : A copy of the Pledge of Returning School (Form Resources from dorm.yonsei.ac.kr)

D. Precautions (Failure to observe the following precautions may result in disqualification due to insufficient documents)

1) The names of all family members and their relationship to the head of the household are required (Do not put * on names)

2) The last digits of the resident registration number, except for the date of birth, are issued with a * or erased in black before submitting.

3) Validity of submitted documents : issued after Jan 10th (Mon.), 2022

4) Excluded from application for dormitory when verifying false information, lack of documents, fake documents, etc.

 

6. Final Round Result : Feb 16th (Wed), 2022 10:00 (10AM)

 

7. Payment : Feb 16th (Wed), 2022 10:00 ~ Feb 17th (Thurs), 2022 15:00

*Cancellation of selection in case of non-payment

dorm.yonsei.ac.kr My Page Application Status Check your personal virtual account number and dormitory fee pay according to the info

 

8. Essential documents to submit on the Move-in date

A. A copy of COVID-19 test result (within 3 days)

*If you receive the test result by text or email, print it out and submit it with your name and student number.

B. Chest X-ray (tuberculosis result) (within 2 months)

C. Certificate of Entry and Exit (within 1 month)

D. Note

1) COVID-19 and other tests fee is under personal expenses.

2) Those who have been the abroad within a month can be an object of delayed move-in.

3) Foreign medical certificates that are not notarized cannot be submitted, so please use domestic medical institution for a check up.

 

9. Move-in Date : Feb 28th (Mon), 2022 ~ Mar 1st (Tues), 2022 10:00 ~ 18:00

College of Dentistry (except for graduate school) : Feb 26th (Sat) ~ Feb 27th (Sun), 2022 10:00 ~ 18:00

** Move-in Date is set based on the academic calendar, so please note that you cannot move-in other than the specified schedule.

 

10. Inquiry

A. Telephone : 02)2123-8419, 3601, 3622

B. Email : muakdorm@yonsei.ac.kr

 

The schedules mentioned above might be changed depending on the university situation, so please refer to the Housing Office website.

 

 

2022. 01. 27

 

Housing Office 

 

TOP