커뮤니티

Notice

2022-1학기 입사준비 안내

작성 :
생활관(행정팀) (2022-02-22)
읽음 :
11,670
분류 : 공통
첨부파일 (2)

첨부파일2022-1학기 입사 준비 안내_신속항원검사.pdf 내려받기

첨부파일Guide of Rapid Antigen Test Negative Confirmation.pdf 내려받기

× 닫기

 

 

2022-1학기 입사 안내

      신촌캠퍼스 생활관

 

 

1. 학사별 입사일

. 무악 1.2.3학사(간호대학&대학원) : 2022.02.28() ~ 03.01() 10:00 ~ 18:00사이

. 무악 3학사 치과대학(대학원제외) : 2022.02.26() ~ 02.27() 10:00 ~ 18:00사이

. 무악 4학사(고시동) : 2022.03.01() ~ 03.02() 10:00 ~ 18:00사이

** 공지된 입사 시간 이후에는 입사 업무 종료로 데스크가 철수되어 입사가 불가하니 착오 없으시길

바랍니다.

 

2. 준 비 - 입사 제출서류 미비 시 입사불가

. 신속항원검사 음성확인서 1_입사일 기준 1일 이내 검사분 유효

    자세한 발급 절차는 첨부파일 참조

   *확진자의 경우 격리해제확인서 또는 격리통지서로 대체 가능

 

. 흉부 x선 결핵검사 결과지 1_입사일 기준 2개월 내 검사분 유효

다. 출입국 사실증명서 1_입사일 기준 한달(:21~227)간의 출입국기록 출력

**겨울방학에서 선발되어 계속 거주중인 사생은 공식 입사일에 입사체크(서류제출)를 하셔야 합니다.

   절차 미진행시 벌점 2점이 부과되며, 제출시까지 중복 부과되니 일정놓치는 일이 없으시길 바랍니다. 

라. 기타

 1)코로나 및 기타 검사 비용은 본인부담임.

 2)입사일 기준으로 한달내 해외 출입국 내역이 있는 경우 입사가 보류될 수 있음.

 3)공증이 되지 않은 외국 진단서는 제출이 불가하오니 국내 의료기관을 이용바람.

 4)신분증 및 개인 용품과 이불, 베개를 준비(기숙사에서는 침대시트 지급)

 

 

 

3. 입사절차 : 로비 신분증 확인 및 서류 제출 생활관 안내문수령 입사 홈페이지 입주신청

 

4. 반입금지 품목 : 냉장고 및 전열기구(장판, 다리미, 포트, 밥통 등), 애완동물, 향초

 

5. 해외입국자 안내

. 입국 후 7일간 자가 격리 후 입사가능(기숙사에는 별도의 격리시설 없음)

. 입사 당일 출입국 사실증명서 입국일이 7일이 경과하지 않았을 경우 입사 불가


6. 택배 발송 : 입사일 하루 전쯤 도착하게 하시고, 현관에 도착한 택배를 직접 찾아야 하니 박스에

학사와 이름을 크게 표시해주세요.

 

7. 코로나 상황으로 입사자 외에는 출입이 불가하니 부모님이 동행하는 학생은 참고해주시기 바랍니다.

 

감사합니다.

 

 

 

             2022.02.22

 

연세대학교 생활관 

 

 

 

 

 

2022-1st Semester Move-in Guidance

                             Sinchon Campus Dormitory

 

1. Move-in Date

A. Muak#1, #2 : 2022.02.28(Mon)~03.01(Tue) 10:00~18:00

B. Muak#3 (College & Graduate School of Nursing) : 22.02.26(Sat)~02.27(Sun) 10:00~18:00

C. Muak#3 College of Dentistry (Except for Graduate School) : 22.02.26(Sat)~02.27(Sun) 10:00~18:00

D. Muak#4 (National exam related students) : 2022.03.01(Tue)~03.02(Wed) 10:00~18:00

* After the announced time, the check-in desk will be closed, and you will not be able to move-in.

 

2. Things to prepare Cannot move-in without essential documents

A. The negative confirmation certificate of the rapid antigen test (Valid within 1 day)

Check Guide of Rapid Antigen Test Negative Confirmation from the attached file

B. Chest X-ray (tuberculosis result) (within 2 months)

C. Certificate of Entry and Exit (within 1 month) (ex: from Feb 1st to Feb 27th)

* Students who were selected during winter vacation and are still living must check-in (submit documents) on the official move-in date. If you do not proceed with the procedure, 2 penalty points will be charged. Penalty points will be charged until submission, so please do not miss the schedule.

D. Notes

1) COVID-19 and other tests fee is under personal expenses.

2) Those who have been abroad within a month can be an object of delayed move-in.

3) Foreign medical certificates that are not notarized cannot be submitted, so please use domestic medical institution for a check-up.

4) Prepare ID, personal items, blankets, and pillows (Mattress covers are provided at the dormitory)

 

3. Procedure : Dormitory Lobby ID check and submit move-in documents Receive a move-in envelope Move-in Application for move-in to the website

 

4. Items that are not allowed to bring : Refrigerator and Heating Items which can cause a fire in the dormitory (electric heating pad, iron, kettle, rice cooker, etc), pets and candles.

 

5. Oversea Arrival Students

A. Self quarantine 7 days after entry (No facilities for quarantine in dormitory)

B. If 7 days have not passed in Certificate of Entry & Exit, cannot move-in.


6. Parcel Delivery

Make it arrive a day ahead of move-in date. Students should take their parcels themselves from the main gate so write name and address in large font.

 

7. Due to COVID-19 situation, please note that parents are not allowed to enter the dormitory.

 

Thank you.

 

2022.02.22

 

                                                 Yonsei University Housing Office 

 

 

 

 

 

 

 

TOP