커뮤니티

Notice

신학기 기숙사 시설 화재예방 안전관리 강화 안내 (Fire prevention and safety management of dormitory facilities)

작성 :
생활관(행정팀) (2022-03-21)
읽음 :
9,470
분류 : 공통
첨부파일 (1)

첨부파일기숙사시설 화재시 응급대피 요령.pdf 내려받기

× 닫기

신학기 기숙사 시설 화재예방 안전관리 강화 안내

 

기숙사는 화재사고 시 인명 및 재산 피해 발생이 많은 시설이며 화재사고에 대한 각별한 주의가 필요한 곳입니다.

생활관에서는 이에 대한 안전관리의 중요성을 인식하고, 다음과 같이 수시 점검하여 사생여러분의 안전을 위해 최선을 다하고자 하오니 사생여러분께서도 평소 전열기구 미사용, 복도 계단 등 대피로 확보 및 화재대피훈련 적극 참여에 협조해 주시기 바랍니다.

 

-점검 내용-

1. 출입문이 화재수신반과 연동되어 화재 시 자동 개문되는지 확인 점검

2. 복도 및 계단에 물건 등을 적재하여 대피를 방해하지 않는지 점검

3. 피난유도등 점등상태 점검

4. 화재수신기 작동상태 점검

5. 옥내소화전 펌프 작동상태 및 소화기 충전 상태 점검

 

2022. 3. 21

생 활 관

 

 

 

 

Fire prevention and safety management of dormitory facilities

 

The dormitory is a facility that causes a lot of damage to life and property in the event of a fire, and special attention is required for fire accidents.

The dormitory recognizes the importance of safety management, and will do its best for the safety of all students by conducting frequent inspections as follows.

We ask for your cooperation.

 

-Check contents-

1. Check if the door is automatically opened in case of fire by interlocking with the fire reception team

2. Check that the evacuation is not obstructed by loading items in hallways and stairs

3. Check the lighting status of the evacuation guidance light

4. Check the fire alarm control station

5. Check the operation status of the indoor fire hydrant pump and the filling status of the fire extinguisher

 

2022. 3. 21

                                          Housing Office 

 

TOP