커뮤니티

선발일정

2023학년도 1학기 신입 및 편입학생 신촌캠퍼스 생활관 입사 신청 안내 (2023-1st Semester Sinchon Campus Dormitory Application Guide for freshmen and newly transfer students)

작성 :
생활관(행정팀) (2023-01-27)
읽음 :
6,011
공통
첨부파일

첨부파일2023학년도 1학기 신입 및 편입학생 신촌캠퍼스 생활관 입사 신청.pdf 내려받기

첨부파일2023-1st Semester Sinchon Campus Dormitory Application Guide for freshmen and newly transfer students.pdf 내려받기

× 닫기

 

 

2023학년도 1학기 신입 및 편입학생 신촌캠퍼스 생활관 입사 신청

 

 

생활관은 별도 격리시설이 없어 코로나19 확진 시 재택 또는 외부숙소에서 7일간 격리를 하고 재입사해야 합니다.

 

1. 지원 자격

. 부와 모가 모두 서울 이외의 지역 거주자, 해외거주자 또는 지원자가 외국인 유학생 중

1) 2023-1학기 신촌캠퍼스 소속의 음악대학 학부과정 신입생 (음악대학을 제외한 학과 학생은 국제캠퍼스 입사 신청안내문을 확인바랍니다.)

2) 2023-1학기 신촌캠퍼스 소속의 편입학 신입생

. 2023-1학기 신촌캠퍼스 소속의 치과대학 학부재학생 중 2022-2학기(휴학생의 경우 직전학기) 성적이 학부생은 1.7/4.3이상인 자

유의 사항:

▶신촌 학사별 중복지원 불가, 국제캠퍼스 이중지원은 불가함.

입사 후 휴학 시 퇴사대상임.

 

2. 선발 방법: 컴퓨터 추첨

 

3. 신촌캠퍼스 기숙사별 거주대상 및 기숙사비

 

기숙사

인실

거주대상

기숙사비()

샤워실 및 화장실

편의시설

무악1학사

2인실

학부(남자)

843,600

층별 공동

체력단련실, 휴게실, 독서실, 컴퓨터실,

세탁실, 무인매점

무악2학사

2인실

학부(여자)

900,600

식당, 무인매점, 휴게실, 독서실,

유인빨래방, 세탁실, 컴퓨터실, ATM

무악3학사

(의료원동)

2인실

간호대학

치과대학

학부(.)

간호대학

1,003,200

체력단련실, 셀프키친, 독서실,

휴게실, 무인매점, 세탁실, 컴퓨터실,

예배실, 기도실

치의예과, 치의학과

1,038,400(118)

우정원

3인실

학부(.)

923,400

사생실내

개별

체력단련실, 독서실, 셀프키친,

무인매점, 세탁실, 컴퓨터실,

커뮤니티룸

2인실

1,436,400

1인실

(장애인실)

1,436,400

 

 

4. 입사 신청 기간 및 방법

. 인터넷 신청 기간 : 2023. 2. 8.() 09:00~ 2. 10.() 12:00

. 신청 방법 : (PC에서만 신청 가능)연세포털 로그인 학사정보시스템 클릭 기숙사

*온라인 신청시 4의 보호자 주소지 관련 서류를 업로드 해야 신청 완료.

 

5. 제출서류

**간호대학, 치과대학, 외국인유학생은 코로나19 안전동의서만 제출

**공통: 코로나19 안전동의서 1. (생활관 홈페이지 서식자료실 양식 작성 후 업로드)

. 국내거주자로 부모와 학생이 같은 거주지에 있는 경우 : 주민등록등본, 가족관계증명서 각1

. , , 학생의 주민등록 거주지가 다를 경우 , 모의 주민등록등본 각 1부 및 가족관계증명서 1

. 학생이 편부모(부 또는 모 사망, 이혼 등) 가정일 경우 함께 거주하는 부()와 학생의 주민등록등본 및 가족관계증명서(부 또는 모 명의로 발급) 1

. 해외거주자 본인과 가족의 재외국민등록부등본 1부 및 가족관계증명서 국내 외교통상부에서 발급 가능 / 연락처 02-2100-2114

. 부모가 해외에 있고 학생이 국내거주중일 경우 부모의 재외국민등록부등본과 학생의 주민등록등본 각 1부 및 가족관계증명서 1

. 부 또는 모가 외국국적인 경우 : 4의 가~마 주소지 관련 서류 + 국내거주시 거소사실증명서 1해외거주시 해당국가 거주증명서 1

. 장애인 : 장애인센터를 통해 확인된 경우 우선선발

 

6. 제출 서류 주의사항

. 전 구성원의 성명과 구성원의 세대주와의 관계 기재 필수(이름을 * 표시 하지 말 것)

. 개인정보보호를 위해 주민등록번호 뒷자리는 *표시로 발급받거나 흑색으로 지운 후 제

. 제출서류 유효기간 : 2023. 1. 7.() 이후 발급분

. 주의사항 미준수, 서류미비, 허위서류 또는 기재사항에 허위사실 확인 시 입사신청에서 제외함.

. 제출 서류 오류 또는 미비시 별도 연락은 하지 않음.

 

7. 입사자 발표 및 납부_연세포털 [입사정보조회]에서 확인

. 발표: 2023. 2. 17.() 10:00

. 납부: 2023. 2. 17.() 10:00~ 2. 18.()23시까지_이후 입금이 불가하며, 미납시 선발 취소됨.

 

8. 입사시 필수 서류 제출_ 두 가지 서류는 반드시 프린트하여 종이로 제출

. 코로나19 검사는 신속항원검사 결과지 또는 자가키트 검사지 1.

*입사일 기준 24시간 이내 검사분만 유효

*자가키트로 검사할 경우 촬영 날짜와 시간이 기재되는 앱을 이용하여 촬영 후 프린트해서 종이로 제출

*코로나19 관련 서류는 입사 시점에 변경될 수 있음.

. 흉부 x선 결핵검사 결과지 1_입사일 기준 2개월 내 검사분 유효

*외국에서 검사하는 경우 공증된 영문 결과지만 제출 가능함.

 

9. 입사

. 일시: 2023.02.28() ~ 03.01()까지, 입사체크 시간: 10:00 ~ 18:00사이 [치과대학 : 2023. 2. 26.(), 입사체크 시간: 10:00 ~ 18:00사이]

* 입사일은 학사일정을 기준하므로 해당 일정 외 입사는 불가함.

. 절차: 배정된 학사 로비 학생증, 필수서류 제출 유인물 수령 후 입사

. 유의사항: 공식 입사일을 지켜주시고, 부득이하게 입사가 늦어질 경우 평일(09~17/점심 시간제외)가능하며, 무악 4학사 행정실로 방문하셔야 하니 착오 없으시길 바랍니다.

 

10. 신촌캠퍼스 생활관 문의

. 전화: 02)2123-8419, 3616

. 이메일: muakdorm@yonsei.ac.kr

  

상기 일정은 학교 상황에 따라 변경될 수 있으니 생활관 홈페이지를 참고해주세요.

 

 

2023. 1. 27

 

                                                                       생 활 관 

 

 

 

 

2023-1st Semester Sinchon Campus Dormitory Application Guide for freshmen and newly transfer students

 

 

There is no separate quarantine facility in dormitories. If you are confirmed with COVID-19, you must be quarantined outside for 7 days and comeback.

 

1. Eligibility

A. Locals (exclusive of Seoul), Overseas Koreans (based on the parents’residence), and Foreigners

1) 2023-1st semester freshmen of College of Music of Sinchon Campus

(Students from departments other than College of Music should check the application guide for the International Campus)

2) 2023-1st semester newly transfer students of Sinchon Campus

B. 2023-1st semester enrolled undergraduate students from College of Dentistry of Sinchon Campus *Previous semesters GPA should be over 1.7/4.3 or above

Note

1) Duplicate applications between Sinchon Campus dormitories are NOT permitted.

2) Duplicate applications between Sinchon and International Campus are NOT permitted.

3) If you leave school during the semester, MUST check-out the dormitory.

 

2. Selection : Computer Random Draw

 

3. Dormitory Fee & Facilities of Sinchon Campus

 

Dormitory

Type

Object

Dormitory Fee (KRW)

Shower room & Bathroom

Facilities

Muak #1

Double

Undergraduate (Male)

843,600KRW

Shared

Gym, Lounge, Study room, Computer room, Laundry room, Convenience store

Muak #2

Double

Undergraduate (Female)

900,600KRW

Shared

Lounge, Computer room,

Restaurant, Convenience store,

Prayer room, Study room, ATM

Laundromat, Laundry room

Muak #3

(Medical Building)

Double

College of Nursing

College of Dentistry

(Male, Female)

College of Nursing

1,003,200KRW

Shared

Gym, Lounge,

Self-kitchen, Convenience store,

Study room, Laundry room,

Computer room,

Chapel & Prayer room

College of Dentistry

1,038,400KRW

Woojungwon

Triple

Undergraduate (Male, Female)

923,400KRW

Inside the room

Gym, Study room, Laundry room,

Self-kitchen, Convenience store,

Computer room,

Community room

Double

1,436,400KRW

Single

(Disabled)

1,436,400KRW

 

 

4. Application period and methods

A. Online application period : 2023. 2. 8.(Wed) 09:00~ 2023. 2. 10.(Fri) 12:00 Noon

B. How to apply (Available only on PC)

: Log-in to Yonsei Portal Click [Academic Information System] [Dormitory]

Documents related to the guardian's address have to be uploaded at the same time as online application.

 

5. Required documents

**College of Dentistry, College of Nursing and Foreign students only submit a COVID-19 Safety Agreement.

**All applicants must submit COVID-19 Safety Agreement (Download the form from Form Resources and submit it after signing)

1) If the parent and student reside in the same residence as a domestic resident

: A copy of Resident Registration Certificate & a copy of Family Relationship Certificate

2) If the residence of the father, mother, and student is different

: A copy of Resident Registration Certificate of the father, mother, and student each & a copy of Family Relationship Certificate

3) If the student is from a single parent (father or mother death, divorce, etc.)

: A copy of Resident Registration Certificate of the parent living together, and student each & a copy of Family Relationship Certificate (issued in the name of the father or mother)

4) Overseas residents 

A certified copy of the Overseas Korean Register of the student and students family & a copy of Family Relationship Certificate (or documents that can be identified as family members)

Issued by the Ministry of Foreign Affairs and Trade in Korea (02-2100-2114)

5) If the parent is abroad and the student is residing in Korea

: A copy of the parents Overseas Korean Register & a copy of the students Resident Registration Certificate & a copy of Family Relationship Certificate

6) If the father or mother is a foreign national

: address-related documents of 4-1)~5) + domestic residence = a certificate of fact of residence,

                                                 overseas residents = a certificate of residence in the country residence

7) Disabled : Confirmed through the Center for the Disabled, it shall be selected first

 

6. Precautions for required documents

1) The names of all family members and their relationship to the head of the household are required (Do not put * on names)

2) The last digits of the resident registration number, except for the date of birth, are issued with a * or erased in black before submitting.

3) Validity of submitted documents : issued after January 7th (Sat), 2023

4) Excluded from application for dormitory when verifying false information, lack of documents, fake documents, etc.

5) No separate contact due to submission errors or deficiencies.

 

7. Result and Payment - Check [Dormitory Information Check] from Yonsei Portal

A. Result : 2023. 2. 17.(Fri) 10:00

B. Payment : 2023. 2. 17.(Fri) 10:00~ 2. 18.(Sat) 23:00 Cancellation of selection in case of non-payment

 

8. Essential documents to submit on the Move-in date

Make sure to prepare two documents as a printout.

Must be submitted on paper. (Photos or captured images cannot be submitted.)

A. COVID-19 Self-kit Test (within 24 hours) result or Rapid Antigen Test result

*Only valid within 24 hours of the date of move-in

**[Self-kit Test] You can use the app with the date and time stamped on it.

***COVID-19 related documents may be changed at the time of move-in.

B. Chest X-ray (tuberculosis result) (within 2 months)

*If the result paper is issued overseas, notarized English results only can be submitted.

 

9. Move-in

A. Date : 2023.02.28(Tue) ~ 03.01(Wed) 10:00 ~ 18:00 College of Dentistry (undergraduate) - 2023.02.26(Sun) 10:00 ~ 18:00

* The date is based on the academic schedule, and it is not possible to move in other than the above schedule.

B. Procedure : Lobby Submit ID and documents Receive the handout and move-in

C. Please move-in on the official date. After the official move-in date, come to the Housing Office located at Muak#4 on weekdays (9AM~Noon & 1PM~5PM)

 

10. Inquiry

A. Telephone : 02)2123-8419, 3616

B. E-mail : muakdorm@yonsei.ac.kr

 

The schedules mentioned above might be changed due the change of academic calendar.

 

 

 

2023. 01. 27.

 

                                        Housing Office 

TOP