커뮤니티

선발일정

2023학년도 여름방학 입사자 발표 안내 (무악학사 1, 2, 3학사 대상) 2023-Summer Semester Final Selected Resident (For applicants of Muak#1, 2, 3)

작성 :
생활관(행정팀) (2023-06-07)
읽음 :
4,393
공통

 

>>2023학년도 여름방학 입사자 발표 안내<<

-무악학사 1.2.3학사 대상-

 

 

생활관 입사자로 선발된 학생은 아래의 납부 및 입사 절차를 잘 숙지해주시기 바랍니다.

 

1. 납부안내

. 계좌조회: 2023. 6. 7.() 14:00부터 연세포털기숙사 입사정보조회에서 확인

. 납부 기간 : 2023. 6. 7.() 14:00 ~ 6. 9.() 16:00 까지_미납(납기일 이후 납부포함)시 선발 취소됨

 

2. 호실 배정은 랜덤으로 진행되며, 21실 공실이 없는 관계로 룸메이트 신청이 불가함

배정된 호실 확인은 2023. 6. 21.() 16:00부터 연세포탈 입사정보조회에서 가능함

 

3. 입사취소 환불규정

. 여름방학 공식 입사 시작 1일 전 취소 시 : 전액 환불

. 여름방학 공식 공식 입사 시작일부터 취소 시 전액환불 불가, 잔여 일수 환불금에서 15만원을 공제 후 환불됨.

. 2023. 7. 26.() 이후 중도 퇴사 시 환불금액 없음.

1)강제퇴사 시 기숙사비 반환은 책정된 환불금액의 90%를 환불. .

2)정부초청장학생 납부금이 없더라도 입사 취소 또는 중도 퇴사 시 신청서를 제출해야함.

미제출시 취소에 따른 기숙사비가 청구될 수 있음.

 

4. 입사 안내

. 준 비 물 : 입사 제출서류 미비 시 입사불가

1)코로나19 자가키트 검사(입사일 기준 24시간 이내 검사분 유효) 결과지 1

*촬영 날짜와 시간이 기재되는 앱을 이용하여 검사한 키트를 촬영, 프린트해서 이름, 호실을 기재

2)흉부 x선 결핵검사 결과지_입사일 기준 2개월 내 검사분 유효

3)신분증 및 개인 용품, 침구류(이불, 베개, 매트리스커버) 준비

. 입 사 일 : 2023. 6. 24.() 10:00 ~ 18:00사이

. 입사절차 : 배정된 학사 로비 학생증, 필수서류 제출 유인물 수령 후 입사

. 유의사항 : 입사체크 시간 이후 무인으로 전환되어 입사체크가 불가하니 공식 입사일을 지켜주시고,

부득이하게 입사가 늦어질 경우 평일(09~17/점심시간제외)무악 4학사 행정실로

방문하셔서 입사체크를 진행해주시기 바랍니다.

. 반입금지 품목 : 냉장고 및 전열기구(장판, 다리미, 포트, 밥통 등), 애완동물, 향초

 

5. 무료주차 : 공식 입사 1회 한하며, 해당기간 외에는 유료주차입니다.

 

6. 택배 발송 : 퇴사자 짐과 섞이지 않도록 입사일 하루 전쯤 도착하게 하시고,

학사 로비에 도착한 택배를 직접 찾아야 하니 박스에 학사와 이름을 크게 표시해주세요.

 

7. 문의 : 02)2123-8419 / muakdorm@yonsei.ac.kr

 

8. 신규 선발자중 2023-1학기 재실자 대상 안내

. 무악 1.2.3.4학사 사생: 퇴사없이 현재 호실에서 계속 거주

. 우정원 사생: 1학기 퇴사일인 6. 22.() 12시까지 퇴사 절차 진행 후 선발된 학사로 입사(제출서류 없음)

 

 

2023. 6. 7.

 

생 활 관

 

 

 

2023-Summer Semester Final Selected Resident

-For applicants of Muak#1, 2, 3-

 

 

The selected residents be aware of the registration and move-in procedures below.

 

1. Payment

A. From 2023. 6. 7.(Wed) 14:00, your personal virtual account will be shown. [Yonsei Portal Dormitory Dormitory Information Check]

B. Payment Period : 2023. 6. 7.(Wed) 14:00 ~ 6. 9.(Fri) 16:00 Unpaid or Overdue will be considered as a cancellation.

 

2. Rooms are assigned randomly, Roommates application is impossible because there are no vacancies for two people. From 2023. 6. 21.(Wed) 16:00, you can check the assigned room on Yonsei Portal.

 

3. Refund Policy

A. Cancellation 1 day before the official move-in date : Fully Refund

B. Cancellation on and after Move-in date : Not Full Refund

C. Cancellation after 2023. 7. 26.(Wed) : No Refund

     ※ Charge 150,000KRW as handling fee and then refund the rest (calculated by day)

     ※ When you forcefully moved-out, only 90% will be refunded from above article.

     ※ For KGSP students, if you plan to cancel the dormitory after successfully accepted to a dormitory, MUST apply for cancellation even if you are not subjected to pay the dormitory fee personally. Otherwise, dormitory fee will be charged. 

 

4. Move-in

A. Essential documents to submit (cannot move-in without essential documents)

1) COVID-19 Self-kit Test (within 24 hours) result

Take a photo of the kit, print it out, and write your name, room number, date and time of the photo by hand. You can also use the app with the date and time stamped on it.

2) Chest X-ray (tuberculosis result) (within 2 months)

3) Prepare ID Card and personal belongings, bedding (blankets, pillows, mattress covers)

B. Date : 2023. 6. 24.(Sat) 10:00 ~ 18:00

C. Procedures : Dormitory Lobby ID check and submit move-in documents Receive a move-in envelope Move-in

D. Note : Please move-in on the official date. After the official move-in date, come to the Housing Office located at Muak#4 on weekdays (9AM~Noon & 1PM~5PM)

E. Items that are not allowed to bring : Refrigerator and Heating Items which can cause a fire in the dormitory (electric heating pad, iron, kettle, rice cooker, candles etc), and pets.

 

5. Free Parking : Free once during the official move-in date, after that, parking fee will be charged.

 

6. Parcel Delivery : Make it arrive a day ahead of move-in date. Students should take there parcels by themselves from the lobby, so write name and address in large font.

 

7. Inquiry : 02)2123-8419 / muakdorm@yonsei.ac.kr

 

8. For those who lived in the dorms in the 2023-1st semester among the newly selected applicants

A. Muak #1, #2, #3, #4 residents : Continuing to live in the same room without changing

B. Woojungwon residents : Proceeding with the move-out process by 12:00 on June 22 (Thur) and move to the selected dormitory (no document submission)

 

2023. 6. 7.

Housing Office

 

TOP