선발일정
2023학년도 2학기 연장 신청 안내 (Extension of 2023-2nd Semester)
- 작성 :
- 생활관(행정팀) (2023-06-19)
- 읽음 :
- 14,313
2023학년도 2학기 연장 신청 안내
1. 신청 자격 : 2023-1학기 거주자 대상 2학기 거주를 희망하는 사생
2. 조회 및 납부 : 2023. 6. 28.(수) 09:00 ~ 6. 30.(금) 11:00 [연세포털 → 기숙사 → 입사정보조회]로 확인
* 2023-2학기 신규 가상계좌 확인 및 입금
3. 납부금 및 거주기간
기숙사 | 여름방학 거주자 8. 21.(월) ~ 12. 23.(토) 낮 12:00 | 여름학기 비거주자 8. 26.(토) ~ 12. 23.(토) 낮 12:00 | |
무악 1학사 | 917,600원 | 880,600원 | |
무악 2학사 | 979,600원 | 940,100원 | |
무악 3학사 | 1,004,400원 | 963,900원 | |
무악 3학사 간호학과 3.4학년 | 1,004,400원 | 1,012,500원 8. 20.(일) ~ 2023. 12. 23.(토) 낮 12:00 | |
무악4학사 B동 | 1인실 | 2,430,400원 | 2,332,400원 |
2인실 | 1,847,600원 | 1,773,100원 | |
장애인실 | 1,562,400원 | 1,499,400원 | |
중증장애인실 | 2,033,600원 | 1,951,600원 | |
우정원 | 2인실/장애인실 | 1,562,400원 | 1,499,400원 |
3인실 | 1,004,400원 | 963,900원 | |
법현학사 | 1인실(법전원) | 3,124,800원(법전원) *2인실 1인배정 | 2,998,800원(법전원) *2인실 1인 배정 |
2인실/장애인실 | 1,562,400원 | 1,499,400원 |
※ 4학사 A동 1층 거주 사생은 전원 ‘무악1학사’로 배정되었으니, 고지서 확인 후 기간 내에 납부하기 바랍니다. (우정원 공실 없음)
4. 호실 배정
가. 2023-여름학기 거주자는 기존 호실로 연장 거주
나. 여름학기 비거주자는 (이하 ‘신규’로 표기) 신규 입사자끼리만 룸메이트 지정 가능 - 룸메이트 신청 안내문 참조
5. 2023-2학기 입사 절차(신규)
가. 입사일 : 신규입사자 (간호학과 3.4학년 제외) 2023. 8. 26.(토) ~ 8. 27.(일) 10:00 ~ 18:00 / 신규입사자 중 간호학과 3.4학년 2023. 8. 20.(일) 10:00 ~ 18:00
* 공식 입사일 이후는 평일(09:00 ~ 17:00/점심시간 12:00~13:00 제외), 무악4학사 행정실에서 가능
나. 입사절차: 배정된 학사 로비 → 학생증, 필수서류 제출 → 출입카드 수령 후 입사
다. 제출서류: 코로나19 자가키트 검사지 1부
* 입사일 기준 24시간 이내 검사분만 유효
* 자가키트로 검사할 경우 촬영 날짜와 시간이 기재되는 앱을 이용하여 촬영 후 프린트해서 종이로 제출
* 코로나19 관련 서류는 입사 시점에 변경될 수 있음.
라. 무료주차: 공식 입사일에 한하여 무료주차 가능
마. 택배 발송: 분실 및 본인 확인을 위하여 학사명 및 이름 등 정보사항을 크게 표시 요망
6. 기타
가. 납부기간에 입금확인이 되지 않을 경우 ‘미선발’로 처리 예정
나. 등록 완료 후 학적 변동(졸업·휴학)이 확인될 경우 입사 취소 또는 중도 퇴사로 처리 예정
7. 문의사항 : 02-2123- 8419, 3616 / 이메일 : muakdorm@yonsei.ac.kr
2023. 6. 19.
생 활 관
Extension of 2023-2nd Semester
1. Application Qualification : Residents of 2023-1st semester who want to live in the 2023-2nd semester
2. Payment Period : 2023. 6. 28.(Wed) 09:00 ~ 6. 30.(Fri) 11:00
※ Check [Yonsei Portal → Dormitory → Dormitory Information Check]
※ Virtual account for the 2023-2nd semester will be NEWLY given.
3. Dormitory Fee & Duration of Residence
Dormitory | Remaining student 8. 21.(Mon) ~ 12. 23.(Sat) 12:00 | Non-remaining student 8. 26.(Sat) ~ 12. 23.(Sat) 12:00 | |
Muak #1 | 917,600KRW | 880,600KRW | |
Muak #2 | 979,600KRW | 940,100KRW | |
Muak #3 | 1,004,400KRW | 963,900KRW | |
Muak #3 College of Nursing Junior & Senior | 1,004,400KRW | 1,012,500KRW 8. 20.(Sun) ~ 2023. 12. 23.(Sat) 12:00 | |
Muak#4 Bldg.B | Single | 2,430,400KRW | 2,332,400KRW |
Double | 1,847,600KRW | 1,773,100KRW | |
Disabled | 1,562,400KRW | 1,499,400KRW | |
Severely Disabled | 2,033,600KRW | 1,951,600KRW | |
Woojungwon | Double/Disabled | 1,562,400KRW | 1,499,400KRW |
Triple | 1,004,400KRW | 963,900KRW | |
Beophyeon House | Single(Law school) | 3,124,800KRW(Law school) | 2,998,800KRW(Law school) |
Double/Disabled | 1,562,400KRW | 1,499,400KRW |
4. Assigned Room Confirmation
A. Remaining students of the summer semester continue to live in the same room
B. Non-remaining students of the summer semester (hereinafter marked as "new") will be randomly assigned a new room
※ Roommates can be designated only among newly selected students - check the roommate application notice
5. Move-in (new)
A. Move-in Date : 2023. 8. 26.(Sat) ~ 8. 27.(Sun) 10:00 ~ 18:00 / Junior & Senior of College of Nursing 2023. 8. 20.(Sun) 10:00 ~ 18:00
※ Please move-in on the official date. After the official move-in date, come to the Housing Office located at Muak#4 on weekdays (9AM~Noon & 1PM~5PM)
B. Procedures : Dormitory Lobby → ID check and submit move-in documents → Receive a move-in item → Move-in
C. Essential documents to submit : COVID-19 Self-kit Test (within 24 hours) result
* Take a photo of the kit, print it out, and write your name, room number, date and time of the photo by hand.
** You can also use the app with the date and time stamped on it.
*** COVID-19-related documents may be changed at the time of move-in.
D. Free Parking : Free once during the official move-in date, after that, parking fee will be charged.
E. Parcel Delivery : Make it arrive a day ahead of move-in date. Students should take there parcels by themselves from the lobby, so write name and address in large font.
6. Note
A. Unpaid will be treated as "not selected."
B. If a change in student status is confirmed after completion of registration, it will be treated as cancellation.
7. Inquiry : 02-2123- 8419, 3616 / muakdorm@yonsei.ac.kr
2023. 6. 19.
Housing Office