커뮤니티

선발일정

2023학년도 2학기 연장 신청 안내 (Extension of 2023-2nd Semester)

작성 :
생활관(행정팀) (2023-06-19)
읽음 :
14,313
공통

2023학년도 2학기 연장 신청 안내

 

 

1. 신청 자격 : 2023-1학기 거주자 대상 2학기 거주를 희망하는 사생

 

2. 조회 및 납부 : 2023. 6. 28.() 09:00 ~ 6. 30.() 11:00 [연세포털 기숙사 입사정보조회]로 확인

* 2023-2학기 신규 가상계좌 확인 및 입금

 

3. 납부금 및 거주기간

기숙사

여름방학 거주자

8. 21.() ~ 12. 23.() 12:00

여름학기 비거주자

8. 26.() ~ 12. 23.() 12:00

무악 1학사

917,600

880,600

무악 2학사

979,600

940,100

무악 3학사

1,004,400

963,900

무악 3학사

간호학과 3.4학년

1,004,400

1,012,500

8. 20.() ~ 2023. 12. 23.() 12:00

무악4학사

B

1인실

2,430,400

2,332,400

2인실

1,847,600

1,773,100

장애인실

1,562,400

1,499,400

중증장애인실

2,033,600

1,951,600

우정원

2인실/장애인실

1,562,400

1,499,400

3인실

1,004,400

963,900

법현학사

1인실(법전원)

3,124,800원(법전원)

*2인실 1인배정

2,998,800원(법전원)

*2인실 1인 배정

2인실/장애인실

1,562,400

1,499,400

 

4학사 A1층 거주 사생은 전원 무악1학사로 배정되었으니, 고지서 확인 후 기간 내에 납부하기 바랍니다. (우정원 공실 없음)

 

4. 호실 배정

. 2023-여름학기 거주자는 기존 호실로 연장 거주

. 여름학기 비거주자는 (이하 신규로 표기) 신규 입사자끼리만 룸메이트 지정 가능 - 룸메이트 신청 안내문 참조

 

5. 2023-2학기 입사 절차(신규)

. 입사일 : 신규입사자 (간호학과 3.4학년 제외) 2023. 8. 26.() ~ 8. 27.() 10:00 ~ 18:00 / 신규입사자 중 간호학과 3.4학년 2023. 8. 20.() 10:00 ~ 18:00

* 공식 입사일 이후는 평일(09:00 ~ 17:00/점심시간 12:00~13:00 제외), 무악4학사 행정실에서 가능

. 입사절차: 배정된 학사 로비 학생증, 필수서류 제출 출입카드 수령 후 입사

. 제출서류: 코로나19 자가키트 검사지 1

* 입사일 기준 24시간 이내 검사분만 유효

* 자가키트로 검사할 경우 촬영 날짜와 시간이 기재되는 앱을 이용하여 촬영 후 프린트해서 종이로 제출

* 코로나19 관련 서류는 입사 시점에 변경될 수 있음.

. 무료주차: 공식 입사일에 한하여 무료주차 가능

. 배 발송: 분실 및 본인 확인을 위하여 학사명 및 이름 등 정보사항을 크게 표시 요망

 

6. 기타

. 납부기간에 입금확인이 되지 않을 경우 미선발로 처리 예정

. 록 완료 후 학적 변동(졸업·휴학)이 확인될 경우 입사 취소 또는 중도 퇴사로 처리 예정

 

7. 문의사항 : 02-2123- 8419, 3616 / 이메일 : muakdorm@yonsei.ac.kr

 

 

 

2023. 6. 19.

 

   

 

 

 

Extension of 2023-2nd Semester

 

1. Application Qualification : Residents of 2023-1st semester who want to live in the 2023-2nd semester

 

2. Payment Period : 2023. 6. 28.(Wed) 09:00 ~ 6. 30.(Fri) 11:00

Check [Yonsei Portal Dormitory Dormitory Information Check]

Virtual account for the 2023-2nd semester will be NEWLY given.

 

3. Dormitory Fee & Duration of Residence

Dormitory

Remaining student

8. 21.(Mon) ~ 12. 23.(Sat) 12:00

Non-remaining student

8. 26.(Sat) ~ 12. 23.(Sat) 12:00

Muak #1

917,600KRW

880,600KRW

Muak #2

979,600KRW

940,100KRW

Muak #3

1,004,400KRW

963,900KRW

Muak #3

College of Nursing

Junior & Senior

1,004,400KRW

1,012,500KRW

8. 20.(Sun) ~ 2023. 12. 23.(Sat) 12:00

Muak#4

Bldg.B

Single

2,430,400KRW

2,332,400KRW

Double

1,847,600KRW

1,773,100KRW

Disabled

1,562,400KRW

1,499,400KRW

Severely Disabled

2,033,600KRW

1,951,600KRW

Woojungwon

Double/Disabled

1,562,400KRW

1,499,400KRW

Triple

1,004,400KRW

963,900KRW

Beophyeon House

Single(Law school)

3,124,800KRW(Law school)

2,998,800KRW(Law school)

Double/Disabled

1,562,400KRW

1,499,400KRW

 

 

4. Assigned Room Confirmation

A. Remaining students of the summer semester continue to live in the same room

B. Non-remaining students of the summer semester (hereinafter marked as "new") will be randomly assigned a new room

Roommates can be designated only among newly selected students - check the roommate application notice

 

5. Move-in (new)

A. Move-in Date : 2023. 8. 26.(Sat) ~ 8. 27.(Sun) 10:00 ~ 18:00 / Junior & Senior of College of Nursing 2023. 8. 20.(Sun) 10:00 ~ 18:00

Please move-in on the official date. After the official move-in date, come to the Housing Office located at Muak#4 on weekdays (9AM~Noon & 1PM~5PM)

B. Procedures : Dormitory Lobby ID check and submit move-in documents Receive a move-in item Move-in

C. Essential documents to submit : COVID-19 Self-kit Test (within 24 hours) result

* Take a photo of the kit, print it out, and write your name, room number, date and time of the photo by hand.

** You can also use the app with the date and time stamped on it.

*** COVID-19-related documents may be changed at the time of move-in.

D. Free Parking : Free once during the official move-in date, after that, parking fee will be charged.

E. Parcel Delivery : Make it arrive a day ahead of move-in date. Students should take there parcels by themselves from the lobby, so write name and address in large font.

 

6. Note

A. Unpaid will be treated as "not selected."

B. If a change in student status is confirmed after completion of registration, it will be treated as cancellation.

 

7. Inquiry : 02-2123- 8419, 3616 / muakdorm@yonsei.ac.kr

 

2023. 6. 19.

Housing Office

 

TOP