Notice
2023-2학기 입사일 이후 입사 안내 (Late check-in for the 2023-2nd semester)
- 작성 :
- 생활관(행정팀) (2023-08-29)
- 읽음 :
- 7,263
From september ~ to october
※ 무악 1, 2, 3, 4 학사 - 주중 13:00 ~ 17:30 무악4학사 행정실
- 그외 시간은 배정된 건물에 방문하여 입사등록 바랍니다.
※ 우정원 입사자는우정원으로 바로 가서 입사 절차를 진행하면 됩니다.
※ 제출서류를 모두 제출하지 않는 경우, 입사가 불가능합니다.
◎ 입사절차 : 입사데스크 > 서약서작성 > 입사서류 제출 > 입사등록(체크리스트 작성)
연세포탈 로그인 > 학사행정 > 기숙사 > 입/퇴사처리 > 입사완료
◎ 제출서류(입사시 필수제출)
1. 코로나19 자가키트 검사 결과지 1부 (입사일 기준 24시간 이내 검사 시행분만 유효함)
*검사한 키트를 촬영하고 프린트해서 이름, 호실, 촬영 날짜, 촬영 시간을 자필로 기재(학생증과 같이 촬영 가능)
*촬영 날짜와 시간이 기재되는 앱을 이용해도 됨
*해외입국자 PCR검사 결과지 제출 가능
2. 결핵검사 진단서(2개월 이내 검사) Tuberculosis test *영문제출 가능, 봄학기 혹은 여름방학 거주자 제출 면제
3. 준비물 : 학생증(기숙사/룸 출입카드로 사용 - 신입생 추후 등록가능), 개인 생활용품, 침구류
◎ 무료주차 확인 - 건물별 기숙사 관리실, 1인 1회 1매 [적용기간: 2023. 8. 26.(토) ~ 8. 31.(목)] --- 이후 기간에는 무료주차 불가능
◎ 기숙사 생활안내 및 연락처
1. 기숙사 게시판 및 생활관 홈페이지 https://dorm.yonsei.ac.kr/
2. 이메일: muakdorm@yonsei.ac.kr
3. 행정실: 02-2123-8419, 3616 / 생활관 행정팀(무악4학사)
※ For Woojungwon residents, prepare documents and go straight to Woojungwon to proceed with move-in procedure.
※ For Muak#1, Muak#2, Muak#3 and Muak#4 residents,
- from 1PM to 5:30PM, come to the Housing Office located at Muak#4 on weekdays
- for the rest of the time, please go to your bachelor's degree and proceed with the employment process.
※ If you don't submit all the documents, you can't move in.
◎ Procedure
1. Dormitory Lobby → ID check and submit move-in documents → Receive a move-in item → Move-in
2. The students of Muak#1, 2 & 4 register access function to the student ID at the housing office within two weeks of move-in.
◎ Essential documents to submit (cannot move-in without essential documents)
1. COVID-19 Self-kit Test (within 24 hours) result
*Take a photo of the kit, print it out, and write your name, room number, date and time of the photo by hand.
**You can also use the app with the date and time stamped on it.
***Overseas entrants can submit a PCR test result.
2. Chest X-ray (tuberculosis result) (within 2 months) - English result is okay.
* Students living during the 2023-1st semester or summer don't need to submit.
3. Prepare ID, required documents, personal items and bedding (mattress covers, blankets, and pillows)
◎ Free parking available from Aug 26(Sat) to Aug 31(Thu), 2023. --- After that, parking fee will be charged.
1 ticket per 1 dormitory resident (can be issued at a guard office)
◎ Inquiry : 02-2123-8419, 3616 / muakdorm@yonsei.ac.kr